Sidor

torsdag 21 mars 2013

Dags för skärpning!!

Nu blev det sådär igen.
Det bara havererade. Och jag blir så irriterad.
Att det ska vara så svårt att hålla sig på den smala vägen. Hålla sig till planeringen.

Jag har tränat väldigt systematiskt, länge. Struntat i lust och motivation.
Men, så hände nåt. Jag vet faktiskt inte riktigt vad, men jag halkade av banan. Något kom i vägen.
Sen planerade jag in nytt pass, som inte blev av.
Sen fick jag lite ont i halsen. Som sen kört runt lite här och där mellan hals, bihålor och öron.
Sånt som tidigare hade blivit en förkylning men som nu mest är lite irriterande.
Men, jag ville inte träna och få det att bryta ut.
Och där sprack det!
Så lite behövs! Två eller tre inställda pass och hjärnan får frispel!

För, det är ju inte bara så att jag hoppar träningen. Nejdå! Jag passar på och äter en massa skräp också!
Vilket ju är hur ologiskt som det bara går!
Tränar jag inte, så äter jag skräp! Hur fasen får jag ihop det??
Man skulle ju kunna tro, att jag "unnade mig" nåt sött och sliskigt när jag tränat. Men näe.
Då låter jag bli.
Men, när träningen havererar, jag då petar jag i mig allt gott som finns!
Dubbelfel!

Dags att skärpa till sig!
Ett lätt pass kan man alltid köra, småförkyld eller inte.
Det går inte att skylla på.
Jag toklängtar tills det är dags att snöra på sig skorna och PW eller lubba ute! Och då måste jag hålla min träningsplan.
"Tjopp, tjopp" sluta såsa.

På med skorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar