Sidor

torsdag 7 februari 2013

Smartskallarna

Märkligt att man är tröttare efter en dag bestående av mingel, lunch, konferens, mingel och seminarium än man är av att jobba! :-)
Det har varit en trevlig och lärorik dag.
I slutet av dagen äntrade en äldre herre talarstolen och jag tänkte "hjälp, vad ska det här bli?"
Men, det var den piggaste och yngsta gubbe jag träffat på!
Lars Linde.
Säkert närmare 80 än 70..Entreprenör och innovatör. Hans pappa uppfann sopbilen, som då drogs med häst.
Det var ett tag sedan..;-)
En underbar gubbe som man blev glad av att se.
På slutet skrev han upp en kod, som han tyckte att vi skulle försöka lösa.
Lite kaxig.
"På 25 år har bara två personer löst koden, fundera och mila mig"
Jag, tänkte för mig själv.."det där löser säkert maken" och jag hann bara tänka det så viskar han "jag vet vad sista tecknet ska vara"...



En dålig bild här, men ni kanske ser. Ett M, ett "omega" tecken och en 8:a. Vad ska sista tecknet vara?
När det blev frågestund, så vinkar maken och meddelar att han vet svaret!
Och, det gjorde han! :-)
Lars blev jätte imponerad och frågade om han var ingenjör?
"Nope, svarade maken, jag är Kvalitetskonsult!" :-)
Men, en smart sådan!
Maken fick applåder och en bukett blommor! :-)

Och det är ju inget dåligt sätt att marknadsföra sig precis! ;-)

Nåja, när vi kom hem, gav maken stora dottern koden och frågade om hon kunde lösa den.
(Dom tävlar jämt om vem som är smartast...)
Och - det tog inte henne lång tid heller, så löste hon den! :-)

Veckan har innehållit en massa hit och dit, så det ska bli riktigt skönt att ha en hel kontorsdag i morgon, trots att det är fredag.

Lilleman har beställt chokladbollar.
"Jag vill att vi gör chokladbollar och sen lägger oss under en filt i soffan och tittar på tv" :-)
Och vem kan neka sådana önskningar?
Jag ska pröva mig på en variant av nyttiga chokladbollar.
Receptet har jag fått av min nageltjej och det ska bli kul att pröva dom.
Jag smakade ett par senast jag var hos henne och dom var gudomliga.
Innehåller inget socker alls!

Nu väntar kudden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar