Sidor

tisdag 19 februari 2013

Sjöluftsabstinens

Jag är bra på många saker, ja faktiskt jätte många saker om jag får säga det själv! :-) Och det får jag!
Det är tom så att jag har blivit uppmanad ATT säga det själv. Och sluta vänta på externt beröm! ;-)
Idag fick jag tom beröm för att jag tog ett internt beslut!
Utan att ens fråga "vad tycker du" eller "vi borde fråga experten" så hade jag svaret direkt när jag lyssnade inåt!
(Och svaret blev "näe, aldrig i he-e! ;-))

Men, det jag inte är bra på är: att vänta.
Att vänta på att andra ska göra sitt jobb. Att ha levererat det som levererats skulle och sen lämna över allt och säga "make your magic"
Sen kan man bara vänta. Och vänta.
Jag kan ju roa mig med att reflektera under tiden då. Kan man tycka.
Men jag blir bara rastlös.
Jag är riktigt dålig på "ta det lugnt och reflektera" just nu. Och det är ju då man behöver det som mest, kanske. Troligen.
I stället plockar med ditten och datten.
Sen bor vi ju i ett "museum" just nu. Där det är en massa "nej! rör inte! smutsa inte ner!"
Och då kan ju inte jag heller sätta igång nåt större projekt i huset.

Lite samma lika är det med jobbandet också. Hela veckan är full av olika möten och då blir själva arbetsdagen varken hackad eller malen.
Det blir lite "var var jag nu" syndromet och så tar det tid att fokusera.
Först på fredag blir det en hel arbetsdag, där jag kan beta av min lilla lista. (Ja, jag har alltid en lista! ;-))

Nästa vecka är ju sportlovsvecka. Barnen ska vara lediga onsdag, torsdag och fredag.
Farmor ska få ha dom på onsdag. Sen ska även vi vara lediga och tanken var en långhelg på landet.
Äntligen.
Men nähedå, två möten på torsdag gjorde helgen kortare. Sen dök det upp ett kalas på söndag och helgen blev ännu kortare.
MEN två hela dagar ska det banne mig bli.
Jag behöver lite sjöluft! 
Och en skogspromenad! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar