Sidor

måndag 11 februari 2013

Naturell Vadträning..

Så var måndagen snart slut.
Vi har ju vabbat idag Minime och jag.
Hon började tiiiidig morgon med att krypa ner i min säng och sen ligga där och sjunga!
Yey..kl 3:30.
Vad gör man? Hon var varm som en mindre kamin, så jag tassade upp och hämtade Alvedon efter en stund och när den kickade in, smög hon tillbaks till sin säng.
Skönt att vi hade lite sovmorgon, Lilleman börjar ju inte förrän 8:30.

Minime sov till 9:30 hon! Hon vaknade av att jag öppnade locket på min dator!
Hon har alltså en helt utomordentlig hörsel!
Att maken och jag satt i köket och kacklade och att jag plockade disk, det vaknade hon inte av.
Men när jag drog igång datorn en våning ner, det hörde hon! :-)

Så, vi har roat oss med mera storstädning. Från golv till tak.
Två badrum och Lillemans rum. Snart har jag gått igenom hela huset. Skönt.

Vi tog pulkan när vi hämtade Lilleman i skolan och det var, låt oss säga, intressant!
Det var packad lössnö på blankis.
Man kan säga att jag behövde bara stå så kanade jag nerför backen, med en kluckande Minime i pulkan!
Det killade i magen, tydligen.
Men det var jätte skönt ute och inte alls dumt att få lite frisk luft.
Sen blev det spännande på hemvägen när vi skulle uppför backen. Det blev rena rama vadträningen! :-)

Vi blir hemma i morgon med, även om Minime har varit i stort sett feberfri idag och riktigt pigg. Men, hon hade ju en bit över 39så sent som igår kväll, så jag vill nog ta en säkerhetsdag.

Vi får fortsätta med den stora utmaningen, Minimes rum! Jag hade planerat att röja hennes rum när hon inte var med...
Eller, så är vi wild and crasy och åker på Ikea! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar