Sidor

lördag 2 februari 2013

Klicka vidare...

Trots huvudvärk och "influensakänsla" i kroppen, kunde jag ju inte undgå att känna ännu mer vårvibbar idag!
Solen sken så vackert. Vi stod med näsorna mot solen flera gånger. Ah!
Och det är en ny doft i luften.
Även med snö och kyla så doftar det något annat, också.

Livsandarna vaknar till liv! :-)
Och med dom inspiration och kreativitet.
Att pyssla och fixa.
Och längtan vaknar.
Till flytten, till landet och till sommaren!
Snart, kommer jag att kunna lägga all min "gröna fingrar" energi på en trädgård.
Ja ok och en pytteliten också. :-)

Jag plöjer vackra bloggar, med inredning och trädgård.
Många har så vackra saker på gång. :-)

Sen slår en annan sak mig.
Jag vet inte om det är folk som inte själva bloggar eller fejjar,  (Eller twittrar/ instagrammar) som kommenterar på vissa bloggar.
Men många tror, att det som skrivs i en blogg är allt. Och det som skrivs på fejjan, är allt och hela sanningen!
Dvs, att man liksom delar med sig av allt, som händer i ens liv, i familjen och bland vänner.

Jag har ju själv "råkat ut för" kommentarer om att jag hänger på fejjan för mycket och inte kan hinna något annat alls.
(Och tänk hur det måste vara nu, när jag även bloggar, instagramar OCH twittrar! Barnen svälter troligen ihjäl! ;-) )

Många förstår inte att det man bloggar om är, ganska.."ytligt"..eller om ganska allmänna saker, oftast.
OM man nu inte bloggar om tunga, svåra saker som sjukdomar och andra traumatiska saker.
klart att det då blir väldigt utelämnande.
Men många andra av oss andra, som bloggar om lite ditten och datten. Olika intressen eller allmänna funderingar.
Det man bloggar om är ganska liten del av ens vardag. Ändå.
Jag tror att det är få som bloggar om det som är privat. Jätte privat.

Det är ju som jag skrivit om förut, allt är inte som det ser ut att vara.
Det finns fler sidor av myntet.
Oftast.
Det är ju som med mycket annat.
Det är lätt att tycka och tänka när man inte har hela bilden.
Och den har man ju inte alltid.
Man ska inte tro allt man läser och inte allt man hör.

Och man ska inte tro att allt man läser är det. Allt.
Att ta en tankevända till kan vara bra.
(Likadant med rent skvaller. "Kan det där verkligen vara rimligt?")

Att tycka "gör si och gör så" kan ju tyckas lätt. Men har man inte traskat i den andras tofflor har man ingen aning om hur det är.

Man kanske har ett behov av att lufta en del av ett problem men inte hela rasket.
Och blir man irriterad på det som läsare, så kan man ju klicka vidare till nästa blogg.
Det brukar jag göra. :-)

3 kommentarer:

  1. Klokt du skriver Nina och javisst, folk har inte en aning om varken det ena eller det andra. Just det här med att "sitta vid datorn" - jo, men i dagens läge kan man sköta det mesta på språng. Eller skriva inlägg som får ligga och dra sig. Det finns så många olika aspekter av det där. Å det som är privat för någon, behöver inte vara det för mig. Medan annat är kanske jätteprivat för mig och inte för dig osv. Jag skriver inte om ekonomi eller mina studier längre. Eller för ingående om mina barn. Eller om barnens pappa. Det finns mycket som jag utelämnar. Å är man personlig i sina reflektioner så tror många att man är privat, medan jag egentligen är naken känslomässigt -men inte angående mitt liv i stort. Men jag tror att många förstår inte det. :) Tack för du skickade B-M till mig. Himla mysig kvinna! Kram, Maria.

    SvaraRadera
  2. Ja, exakt! Det märks bland kommentarer på flera bloggar, att man tror att man vet mycket mer än man gör!
    Vassego! ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack för att du skickade mig till Maria!:-) Och jag får tacka och bocka för komplimangen, Maria! Den satt bra efter en massa negativt som folk har kastat i ansiktet på mig. Kram till er båda! //B-M

    SvaraRadera