Sidor

söndag 24 februari 2013

Det funkar!

Sköna söndag!
Man började undra om solen helt övergett oss, men idag har den visat sig från den absolut bästa sidan!

Så najs!
Morgonen började jag med en sväng i gymmet.
Jag låter bli ren styrketräning ett tag nu så att ryggen får vila. Egentligen, borde jag ju köra ännu mer rygg.
Men med tanke på allt släpande just nu, så känner jag att jag inte vill överanstränga den.
Så, det blev lite mage och annat core och sen 25 minuter PW på bandet.
Och nu går det så bra!
Jag orkar nästan hålla farten uppe hela passet nu. Så skönt! :-)
Idag kände jag mig trött och lite småhängig, så jag tog en "puff" astmamedicin innan jag började träna.
Men, jag behövde inte ta nåt mitt i passet idag heller, vilket jag alltid brukar behöva.

Sen blev det ännu ett test av min Astma.
Jag kravlade mig upp på vinden, för att släpa ner kartonger.
Där är det dammigt! Och ganska rå luft.
Jag brukar inte behöva vara där mer än ett par minuter, så får jag gå ner och ta astmamedicin och allergimedicin.
Men inte idag! :-)
Häromdagen när jag städade ur förrådet var det samma sak.
Jag kände hur det yrde damm och hur det började riva i halsen.
Men i stället för att ta astmamedicin, vevade jag ihop ett glas FL och gick ner igen.
Och det gick jätte bra!

Så, visst förstår jag att folk tvivlar på effekten man påstås få av FL, men jag känner den! På många sätt, men mest på min Astma.
Så det säger jag till alla tvivlare. Innan ni avfärdar det som skräp och påhitt, pröva! :-)
SEN kan man hävda att det inte fungerar.
:-)

Nåja, när vi släpat ut alla kartonger i bilen kände vi hur solen värmde.
In, kommendera motsträviga barn att klä på sig och så gick vi en prommis.
Man skulle kunna tro att det är tonåringen som är seg och inte vill gå ut.
Men så är inte fallet.
Hon skuttade så glatt iväg hon.
Lilleman travade iväg lite halvglatt. Sur för att han var tvungen att avbryta X-box spelandet!
Och så hade vi Minime då. Som pep ifrån start till mål.
Hon var sååå trött och hade sååå ont i benen och livet var bara skit.
Som tur var hade vi med pulkan. Så hon kunde sitta där det fanns snö. Och då minsann, då sjöng hon så glatt.
Men i samma minut som hon satte ner fötterna i marken, så var det så tung, igen!
Vi kan konstatera att det blir ingen långdistanslöpare av henne inte! ;-)
Det var fantastiskt skönt ute!

 

 Solen skiner verkligen från en klar himmel!
Och där solen får en chans att ligga på, där smälter det fort nu!
Det är så härligt att se, att vid de uteplatser där solen skiner, där ställs direkt stolar och kaffekoppar ut! :-)
Alla längtar efter vår!

Och nu är det inte länge kvar. 
Snart är vi inne i mars och då, då är vi över den jobbiga vinterpuckeln!
Visst, det kan vara både kallt och snöigt, men solen brukar orka värma, när den väl är framme.

Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar