Sidor

fredag 11 januari 2013

Vikten av nya mål...

När jag hämtade barn idag och alla sa "Trevlig helg", så tänkte jag "va?"
Det känns inte som fredag.
Men, ett glas rött, kanske får ordning på det.
 
Jag har köpt fredagsblommor!
Tulpaner.
Helt underbara.
På torget kan man köpa 50 tulpaner för 120:-
Det är bra!
Och dom burkar hålla lika länge som dyrare varianter.
 
 
Jag började dagen med att boka flyg.
Jag praktiserade "hur man bränner en massa pengar på 5 minuter" ;-)
Det är helt galet. Det tar ca 50 minuter att flyga och kostar som att åka till Thailand. Nästan.
Om man vill åka direkt flyg.
Åker man via Helsingfors, vilket tar dubbelt så lång tid, sitter och pillar naveln en stund för att sen åka vidare lika länge till, då kostar det bara hälften så mycket!
Logiken i det?
(Vi kan konstatera att jag inte förstår mig på flygbranschen alls! ;-))

 
Sen är det ju skitsamma, vad flyget kostar i ett sånthär läge. Men man blir ändå faschinerad över hur man kan åka för 399:- inrikes och det läggs på dryga nollan till för att man viker över pölen! ;-)
Nåja, skönt att kunna flyga och inte behöva bila. Det spar jag nästan två dygn på.
Tid som jag hellre lägger på umgänge på plats och inte på resandet.
 
Maken hade ju lovat mig nya vikter, så vi fixade det samtidigt med lunchen.

Två tior och två femmor. Så nu har jag att leka med en stund! :-)
Tiorna är lite smarta, för man kan även använda dom som hantlar eller Cettelbells!

 
Nytt mål: alla fyra på stången! I någon form...Till sommaren?
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar