Sidor

måndag 21 januari 2013

Sextio, sex och sexhundra!

Så var vi inne i en ny vecka.
En vecka som kommer att innehålla hela känsloregistret, antar jag.

Det känns i kroppen, på något vis.
Att jag ska ut och resa. Hur ofta man än gör det, så är man ju lite "på spänn". Att allt ska funka, att trafiken inte ska vara för jäklig. Här vet man aldrig hur mycket folk det är eller hur bökigt det är i trafiken.
Att flyget ska var försenat.
Att barnvakteriet ska fungera.
Och -jag är ju inte ifrån barnen så ofta, så att vara borta i nästan en hel vecka är ovanligt.
Så det snurrar ju i huvudet också.
Inte att maken inte fixar det, för det gör han ju.
Men, ändå. Det är ju en del logistik som ska lira för att dagarna ska vara smidiga.
Stora dottern är här, vilket är skönt.
Hon är ändå en extra resurs.

Sen ska det ju bli kul att träffa hela familjen. Ja nästan. Eftersom att pappa inte längre finns.
Det blir också väldigt dubbelt.
Begravningar är aldrig roliga, även om det är en viktig ritual för alla.
Det kommer att bli vackert, det vet jag.
Men, klart att kroppen känner av det, redan nu...

Så morgonen var "sisådär".
Jag var inte alls sugen på att träna, även om jag kände att jag behövde det.
Så det blev lunch träning.
Jag prövade Olgas 60 minuters PW.
Och det var ett riktigt skönt pass!
60 minuter, 6km och 600 kcal! 
Sällan jag kör 60 minuter på bandet numer, så det känns bra att ha ett bra pass att köra.
Man tänker inte när man står så länge, man bara kör! :-)

Dock, klantade jag mig igår och slet sönder mina hörlurar! :-(
Det är ganska långt"snöre" på dom och igår fastnade jag i en hantel och den slets ur telefonen.
Jag sa alla fula ord jag kunde! För jag trodde att telefonen gått sönder.
Men, det hade den inte.
Lurarna däremot är döda.

Idag fick jag gräva fram ett par gamla lurar..Såna som man petar I öronen.

Jag hatar sådana.
Alla jag provat är så stora att dom inte riktigt får plats i mina öron.
Och när jag svettas, så känner jag hur dom glider ur öronen hela tiden.
Plus att ljudet är rent kasst.
Surt.
Jag får önska mig ett par nya när jag fyller år.
Eller varför inte till allahjärtansdag! :-)
Efter träningen blev det kyckling, tomat och mozzarella till lunch.

Jag kände mig grymt nyttig! :-)

Sen blev det en sväng till nygamla kontorslokaler. Lite möbelplanering och "skitsnack"..
Det ska bli skönt att byta miljö ibland.

Nu ska jag kika igenom packningen och bara softa resten av kvällen.

3 kommentarer:

  1. Du, ang plupp lurarna... våra brukar komma med 3 olika storlekar på gummi (silikon kanske) plupparna...
    Dom minsta är dom enda jag någonsinn kunnat ha och dom sitter kvar!!
    Kan hoppa hopprep till och med!! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du, ang plupp lurarna... våra brukar komma med 3 olika storlekar på gummi (silikon kanske) plupparna...
    Dom minsta är dom enda jag någonsinn kunnat ha och dom sitter kvar!!
    Kan hoppa hopprep till och med!! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har verkligen prövat alla..och jag har för små öron! :-/ Och ljudet i de andra är grymt...
    :-)

    SvaraRadera