Sidor

onsdag 2 januari 2013

Så vänder vi blad!

Så sa Kungen.
Jag är mer inne på "så vänder vi dygn"

Det är lite dubbelt det här att vi numera lyckas vända dygnet rätt fort och är uppe halva nätterna och sover som grisar på morgnarna...
Efter ett antal år med barn som vaknat 05:10 eller inte sovit alls, så är det så skönt, att få lite sovmorgnar.
Kunna ligga och draaaa sig.
Men, sen kommer det en vardag, där det blir så tungt, att dygnet är uppochner.
Och då har man två val.
1. börja väcka sig själv och barn tidigare och tidigare ett par dagar innan skarpt läge
2.Rycka plåstret
Jag har lärt mig genom åren att det går att rycka plåstret..
Skarptlägemorgonen, så väcker man barn som inte sovit så mycket och skeppar iväg dom. Det går!
Chocken brukar släppa framåt eftermiddagen och då är det ju dags att hämta dom..
Själv får man leta fram stora sminklådan för att inte skrämma kollegor..

Igår planerade jag att vi ska smyga igång oss nu. Ställde klockan till och med!
Och det gick ju bra.
Det gick jätte bra att ställa själva klockan...

Minime somnade tidigt igår efter Nyårssviterna och vaknade kl 6.
Perfekt, tänkte jag, då är i alla fall hon i fas!
Hon fick frukost på säng och jag kröp ner i min säng igen. Jag menar, huvudsaken att barnen är vakna. JAG behöver ju inte späka mig..
Nåja, plötsligt kom hon och kröp ner hos mig..klockan som jag ställt på 7:30 pep, men den stängde vi av...
Och så vaknade vi 8:30!
Lilleman sover fortarande strax efter 9.
Känns som att vi rycker plåstret på måndag. Både Dagis och skola har studiedag då.
Första skarplägedagen, dvs tisdag, ska Minime iväg för att göra ett nytt hörseltest strax efter 8, så att ha det som ryckaplåsterdag blir inte bra.
Varför är man så morgonpigga på BVC?? ;-)

Nåja, vi har ett par dagar på oss att komma i fas.
Nu ska jag försöka väcka maken, som ska in till kontoret idag.
Dessvärre har snön smält nu, annars hade ju en snöboll kunnat vara effektiv! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar