Sidor

söndag 13 januari 2013

PT Träningsvärk

Idag vaknar vi till en frusen huvudstad.
-12. Brrrr...

Jag har träningsvärk i lite nya muskler. Eller, gamla muskler, som någon väckt! :-)

Igår gymmade vi tillsammans maken och jag.
Det händer inte så ofta.
Mest för att barnen brukar titta in var 20:e sekund. Det är skitirriterande att bli avbruten hela tiden.
Och när man står med musik i öronen på löpbandet och lubbar, då är det hjärtinfarktsrisk om någon drar en i tröjan.

Men igår gick det riktigt bra.
Vi tränade och dom pysslade med sitt.
Storasyrran var hemma, men även hon fick vara ifred! :-)
Dom blir större..

Jag tycker iofs att det är skönt att träna helt själv.
Det är en av orsakerna till att jag gillar att träna hemma. Det blir enligt min process och rutin.

Och det är min batteriladdningstid, att ha bra musik i öronen och bara köra.
Utan att prata med någon, eller bli avbruten.
Egentid.
Maken är tvärsom. Han tycker inte om att träna själv.
Så ibland får jag offra mig och träna med honom! :-)
Då passar jag på och tar lite PT hjälp.
Han har tränat på gym i evigheter och är duktig på tecknik. Plus att han tränar Thaiboxning och har en massa bra övningar där.
Det är jätte bra att få hjälp med att finslipa så att det tar på rätt ställen.
Även om jag ibland skulle vilja kasta en hantel på honom när han tjatar! ;-) :-D

När man tycker att det börjar kännas lätt, så man lägger på en massa vikt och sen inte tycker att det känns dagen därpå. Då gör man fel! :-)
Det känns när man har rätt tecknik!
Så, jag kan verkligen tipsa om att ta ett par vändor med PT även om man går på gym.
Det är väl investerade pengar!

Nå, jag tog mitt Cardiopass och sen slipade vi på min tecknik i flera övningar, huvudsak på komplex femman.
Och jag kan konstatera att jag är starkare i ben, rumpa och rygg, än jag är i armar, axlar och korsrygg!
Det skiljer alldeles för mycket!
Så, nu blir det cardio och axlar. Mycket axlar! Det ska ökas snabbt, för att jag ska kunna köra samma vikter på hela K5:an.
Så, nytt mål har jag nu! :-)
Och snart, snart är jag där på Olgas Cardiopass också.
Det kommer att kännas bra när jag kan ta de passet, i den hastighet hon bestämt utan att må illa! :-)

Dagens utmaning blir att bara ta EN tårtbit, på dagens kalas.
Eller kanske ingen alls...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar