Sidor

tisdag 1 januari 2013

Listigt

Tänkte börja med en "årslista" som jag hittat och snott! :-)

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?Inte vad jag kan komma på... Jo! jag gjorde min första språkmönsteranalys!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp! En liten Olle föddes! :)
Dog någon som stod dig nära?
Nej!
Vilka länder besökte du?
Endast Finland. Och landet! :-) (Ja, det är ju ett land!)

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Ja. Trissvinsten! 1 mille X 10. Tack!

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Jag mins inte exakt datum. Men jag mins SMS:et. "det blev kiss"...(= Det blev inte bra)

Vad var din största framgång 2012?
Att jag fick min första kund! Att dom vågade ge mig förtroendet!

Största misstaget?
Man gör misstag hela tiden, men lär sig. Så jag väljer att kalla det lärdom.

Bästa köpet?Ett radhus! :-)

Vad spenderade du mest pengar på?
Mins inget speciellt..det är ett konstant flöde ut liksom....;-)

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, säkert. Jag blir riktigt glad ganska ofta!
I slutet av året blev jag glad över en speciell grej, men det är hemligt! ha!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Stiftelsens!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var nog ledsnare. Det har varit flera besvikelser och att vara riktigt besviken på någon eller något, det är värre än att bli ledsen.

Vad önskar du att du gjort mer?
Att vi hade kunnat vara längre i Finland än vi var...

Vad önskar du att du gjort mindre?
Svurit!

Blev du kär i år?
Näe....inte i någon person, men jag blir småkär i vackra saker jämt! :-)

Favoritprogram på TV?
"Så mycket bättre"

Bästa boken du läste i år?
Jag har läst två bra böcker i år. "Sandmannen" och "En man som heter Ove" båda bra på olika sätt.

Största musikaliska upptäckten?
Stiftelsen.

Något du önskade dig och fick?
En Sony läsplatta.

Något du önskade dig och inte fick?
Trissvinsten! Jag hade ju visualiserat den! Fasen.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Åt tårta med familjen!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja visst! Självklart hänger det ihop med jobbet....

Vad fick dig att må bra?
Landet! Maken, mina barn, familjen och mina underbara vänner.

Vem saknade du?Min fd kollega Birgitta, som jag hade vant mig vid att prata med varje dag och bolla allt mellan himmel och jord med..

De bästa nya människorna du träffade?
Pumorna! :-) Även om dom inte är nya..men att vi alla kunde träffas samtidigt!
Och mina systerdöttrars sambos! Fina killar!

Mest stolt över?
Att vi vågade satsa på nya verksamheten. Att jag stod emot tanken att bara skita i det och söka jobb.
Att jag vågar välja bort tryggheten mot att få kreativ frihet.
Och att maken och jag valde att fortsätta att jobba ihop, trots att vi stod vi ett vägskäl och kunde välja bort det.

Högsta önskan just nu?
Att vi ska kunna förverkliga den dröm vi har och det vi vill uppnå. Att vi ska nå de mål vi satt upp och att det jobb vi lagt ner ger pay off..

Att alla i min närhet ska få vara friska och må bra, på alla sätt! Och även att de som har de kämpigt i sina relationer, ska hitta ut på andra sidan.
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar