Sidor

lördag 12 januari 2013

Irriterande på hög nivå!

 
Något som verkligen irriterar mig nu, är att jag inte kan ladda upp fotografier på bloggen.
Inte som jag brukar kunna i alla fall.
Knappen "Överför" finns, men går inte att klicka på!
Det har inte funkat på flera veckor! :-(
 
Jag har inte överstigit min bildgräns, det har jag kollat.
Den funkar inte bara.
Surt.
Till  när vi går mot vår och sommar! Då hade jag ju tänkt gödsla med bilder ifrån trädgård, blommor och bin! ;-)
Vete fasen hur jag ska hitta en bra lösning på det. :-(
 
De bilder jag nu petar in, är tagna med mobilen och inlagda via blogger där!
Då, hamnar dom i picasa albummet!
Frustrerande för det blir ju inte alls samma bildkvalitet!
 
Idag, hade vi tänkt hoppa ur sängen rätt tidigt, äta frukost och åka för att shoppa skridskor till de två minsta.
Jag vaknade av att Minimi ropade på mig. Hennes kudde hade ramlat i golvet.
Hämta den själv? Tydligen inte...
Jag var helt säker på att klockan var runt 6.
Men det visade sig att klockan var 8!
Jag kröp i säng igen och vaknade till liv en timme senare!
Så mycket för den tidiga morgonen! ;-)
 
Efter frukost åkte vi på utflykt hit:
 
 
Stor sportaffär i Bromma.
Fin!
Man kan provåka skridskorna inomhus! :-)
Man kan spela pingis, genom att låna rack och bollar och spela direkt utanför butiken.
Man kan pröva det mesta I butiken.
Kul!
 
Och bra priser! Så även Minime fick ett par skridskor. På tok för stora. Men hennes storlek finns inte.
Har man så små fötter, så är man troligen 2,5 år.
 
Nu fick hon de minsta som finns och så får hon 5 par strumpor på sig! ;-) Fördelen är att vi inte behöver köpa nya på en 3-4 år! ;-)
 
Att hon inte skulle få ett par var inte aktuellt.
Ingen orkar lyssna på det tjatet, när storebror fick.
Att det sen är 2 år tills hon börjar skolan, det skiner hon i! :-)
Iofs, så är det ju kul för henne att åka de gånger vi gör det på fritiden.
Även om de gångerna hittils har varit lätträknade.
Men, vem vet, vanske bättrar oss?
 
Vi kikade på nya fotbollskor till Lilleman och blev jätte glada över att det var halva priset mot det vi brukar köpa, minst!
Och jag kikade på träningskläder till mig och hittade massor! Mycket billigare än jag än van vid.
Jag brukar ju köpa kläder på Kapp Ahl eftersom jag inte tycker att min nivå på träning gör att jag behöver värsta "antisvettsläppainluftvaralättspringafort" fördelarna, som de kläder man köper på sportaffäer gör. :-)
Men, "riktiga" träningsbrallor för 99:- det kallar jag bra! :-)
Så, två par fick följa med hem!
Jag tvättar sönder mina träningskläder, så det gäller att ha ett lager!
 
Efter shoppingen petade vi i barnen varsin korv och en kebab med bröd.
Jag åt kycklingsallad!
(klappar mig på axeln!)
 
Jag såg att man nu säljer dessa igen! Nej, jag åt ingen! Tänker inte heller!
 
 
Semlor äter man på påsken! Varken innan eller efter. Sådeså!
Det är som att äta lussebullar i augusti!
Fel, fel, fel! ;-)
 
Men, vi köpte med en blåbärs och en hallon/björnbärspaj hem och bjöd barnens Farmor på fika.
Dränker man pajerna i vaniljvisp, så är dom rätt goda, trots att det är halvfabrikat! ;-)
 
Barnen gillar dom, som tur är, så det mesta åkte ner i deras magar och inte i min!
(Det löjliga i den här familjen är att alla barn, är magra och tunna. De borde sitta still och äta grädde med sked! Så allt som åker ner i deras magar och inte i min eller makens är bra! :-D )
 
Farmor hade med sig en bukett blommor till mig. Jättefin!
Gula rosor är fantastiskt vackra! Och att blanda gult och lila är så fint!

 
 
Till middag blev det kyckling. Jag stod och tittade på dom en stund och visste inte vad jag skulle göra med dom riktigt.
Men, jag vändstekte dom lite lätt, skar upp en skåra i dom, där jag petade in pesto. Massor med pesto.
Sen klickade jag lite Cantadou vitlök och örter på och rev över lite Mozzarella ost.
Skjuts in i ugnen.
Gott! :-)


Nu ska maten få lägga sig lite, sen är det gymmet.
25 minuter Cardio och sen core på det. Plus komplex femman.
Fin lördag! :-)


6 kommentarer:

  1. Weei!! Va hette sportaffären? Svårt att se på bilden. Micke behöver nya slalompjäxor så kanske kan vara värt ett besök. Själv tränar jag "sönder" mina träningskläder ;-) (svett som luktar kattpiss :-D)
    Bra jobbat att du tog dig ner i gymmet en lördagkväll!!!!!
    :) :)

    SvaraRadera
  2. Va.. ? Vi äter ju semlorna på fastlagstisdan ?? Den är ju snart ju.. ?

    SvaraRadera
  3. Va.. ? Vi äter ju semlorna på fastlagstisdan ?? Den är ju snart ju.. ?

    SvaraRadera
  4. Va.. ? Vi äter ju semlorna på fastlagstisdan ?? Den är ju snart ju.. ?

    SvaraRadera
  5. Va.. ? Vi äter ju semlorna på fastlagstisdan ?? Den är ju snart ju.. ?

    SvaraRadera
  6. Men vad du tjatar AH! :-D
    Vi har fettisdagen, som är i frebruari. Innan det är det big nono att äta semlor! ;-)
    Och sen mumsar man framåt pås, beroende på hur sen den är. Men inte efter...tycker jag! :-D

    SvaraRadera