Sidor

fredag 18 januari 2013

Ibland blir det bara blankt..

Idag vaknar vi till en frusen stad. Men ack, så vacker!!
Helst skulle jag gå ut med kameran och försöka fånga ljuset! Och glittret..
Men jag gör inte det.
Det är ju kallt juh! :-)

Igår kväll, satt jag med ett öppet dokument och planerade att skriva. För det finns massor att skriva om, just nu.
Känns som att året har rivstartat med en massa som jag tycker en massa om.

Gruppvåldtäckten i Sundbyberg..Vad ÄR det med killar i flock? Som blir som rovdjur..odjur?
Hur faaaan är man funtad....Varflör blir det så?

Tjafset om uteliggarna. Om dom finns eller inte. Om dom kan och får ha mobiler eller inte..
Hur samhället har blivit så kallt, att man utgår ifrån att det är hittepå. Man dömer direkt, utan att ens vänta och tänka till, ta reda på fakta...innan man kapar någon vid fötterna.. Varför blir det så?

Påståendet att barnfattigdomen inte finns i detta land.
Man blir så matt. För alla har tak över huvudet, ja förutom uteliggarna, dom som inte finns...!
Men många barn lider i det tysta, för att den extra 50 lappen inte finns, så att man kan gå på kompisens kalas...Varför ska man försöka dölja det?

Det politiska kriget om man ska ha privatiserade vårdbolag och skolor eller inte. Om dom får gå med vinst eller inte..
Personligen tycker jag inte att man ska kunna göra vinst på sjuka människor..och att den vinsten man gör ska gå tillbaks till verksamheten...Varför hittar man inget bra mellan läge där?

Det finns liksom massor..som inte har ett dugg med dagarnas guldkanter att göra.
Och- jag tycker en massa! :-)

Men, jag blir så matt, när jag sitter och eldar upp mig och så kommer inga ord alls!
Så i stället för att skriva något om det, så bestämde jag mig för att ladda ner en ny bok ifrån bokus.
Och efter att ha letat och letat och letat efter lite vettig info om hur man faktiskt gör för att få ner boken, knappade jag då in mig för att betala den.
Och har glömt bort säkerhetskoden till mitt bankkort.

Så jag kom så långt att jag skulle knappa in koden.
Men, då blev det bara blankt!
Det var bara till att logga in på bankens sida för att ändra kod...OM banksidan hade fungerat!
Det gjorde den inte.
Då gav jag upp och kröp i säng! :-)

Nu, ska jag försöka få upp värmen med ett gym pass. Jag har inte ont i hörat idag (Näskanna rockar!)så nu ska helgen börjas bra!
Helgen då jag egentligen skulle ha packat ihop mig och åkt på Pumaträff...
Jag hoppas att dom får jätte kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar