Sidor

söndag 13 januari 2013

Det sitter i huvudet!

Solen har skinit hela dagen. Helt underbart!
Det är redan ett helt annat ljus, när solen väl visar sig.
 
Idag har vi fikat hos makens farmor, som fyller hela 87 år.
Det vankades en massa fikabröd och tårtor.
Jag lyckades hålla mig till en bit tårta.
 
(Den ser större ut än den är! Den låg på en liten assiet! ;-) )
 
Och nu märks det, att jag dragit ner rejält på sockerintaget. Jag tycker inte att det är gott.
Suget, det sitter ju i, precis som vid vilken drog som helst.
Cigaretter, snus osv.
Finns det så äter jag.
Och det kikas i skåpen hemma för att jag är sugen på något.
Då gäller det att inte ha något hemma! ;-)
Dricka vatten eller borsta tänderna i stället.
 
För, rensar jag bara ut allt godis, kakor och synligt socker, så kan jag med gott samvete äta bra mat i stället.
För själva maten är inte mitt problem.
Möjligen storleken på portionerna.
Men inte annars.
Jag är ingen "smör och grädd" person, utan min akilleshäl är sockret.
 
Idag ska jag pröva en annan uppvärming än jag brukar.
Och jädrars vad det sitter i huvudet, spärrarna!
Jag brukar alltid, alltid börja med crosstrainer eller löpband för att värma upp.
Idag ska jag värma med bara lätta vikter.
Är det så stor skillnad då?
Jo, det är det.
Det är en tröskel man ska över.
 
Men, idag ska det ske! :-)
 
Kläderna ligger framme. Middagen ska bara smältas en stund.
 
 
Maken garvar åt mig när jag vill ha färger på mina träningskläder, när jag bara tränar hemma.
Men även det sitter i huvudet!
Jag vill trivas i kläderna, så förutom att dom ska vara sköna, inte skava eller sitta åt, så ska dom vara fina!
Jag är som sagt en "se" person av rang! :-)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar