Sidor

söndag 6 januari 2013

Skivstång och Endorfinkick!

Så var det då äntligen dax.
Att återgå till det normala!
Jag hade planerat att dra igång träningen i morgon kväll.
Men, sen kom jag på att jag ska försöka få tid till att lämna blod i morgon.
Och, då får man inte träna samma dag.
Att hoppa blodgivningen är inte aktuellt, för jag har inte kunnat ge på flera gånger av olika skäl och jag har lite ovanligt blod, som man gärna vill ha lager av.
(Ja, _nina_ blod! klart det är speciellt! ;-))

Så efter middagen var klar, disken fixad och en tvättmaskin igång tänkte jag "varför skjuta på det?"
Dessutom höll barnen på att riva huset mer eller mindre så att vila öronen lite var inte dumt! ;-)
Sagt och gjort.
Gymmet nästa!



Och det är ju så skönt när man väl är där!
Jag måste komma över den tröskeln!
För det tar bara ett par minuter så kickar endorfinerna in och man blir på så bra humör!

Jag körde ett lättare Olgacore pass idag, för att inte få hjärtinfarkt! ;-)
Inte lika snabbt tempo och inte lika mycket motlut, men svetten rann ändå, jag lovar.
Och sen 30 minuter tung styrka.
Det är lite märkligt, jag som alltid tyckt att styrketräning varit så pest och pina tråkigt.
Och nu är det skönt!
Skivstången förändrade min träning!
Det är ju forskat och konstaterat att man ska träna tung styrka ett par gånger i veckan när man inte längre är helt ung.
Det stärker benen i kroppen och man minskar risken för benskörhet.

Nu finns det ingen återvändo. Jag måste, måste unna mig min träning!
Prioritera den!
Hävda mitt behov!
Annat får vänta!
Sådeså.
För det motverkar stress på alla nivåer.

Jag hade planer på att springa vårruset i år, men det tror jag inte att jag kommer att hinna dessvärre.
Så jag måste hitta ett nytt mål.

Fasen, vad det känns bra!

Däremot blir det lite spännande i morgon. Maken ska iväg med sin nya PT och träna ben. Jag körde rätt mycket ben och rumpa idag.
Och vi har ca 25 tunga kartonger som ska förflyttas två trappor ner under morgondagen.
Wish us luck!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar