Sidor

tisdag 1 januari 2013

2013!

Så är det då äntligen 2013. Nytt och fräscht! :-)
Nu ska man bara komma ihåg att skriva 13 också och inte 12 överallt!...
 
Vi åkte som sagt till svåger och svägerska igår. Regnet öste ner!
Jag mins inte när det har regnat ett nyår senast. Julafton, ja. Men inte nyår.
Men det är inte dumt, för de dämpar både festandet och raketskjutandet.
Minime tog en liten lur i bilen och var pigg och fin när vi kom fram.
 
Vi blev bjudna på tre rätters. Mums.
Hummer på Mobergs vis till förrätt. Gott. Som fasen!
 
Sen oxfilé till varmrätt. Gott. Som fasen!
 
Men, sen kom ju efterrätten!!
Ah...
 
Chokladfontän.
Choklad! Fontän!
 
Jag behöver inte ens skriva hur gott det var, va?
Vi var jätte nyttiga och doppade frukt i! :-)
 
 
 
Nam, nam!!!

 
Barnen lekte och jagade kusinens kanin.
 
Vi vuxna spelade lite spel. Eller, det är inte spel egentligen, utan man får en massa frågor som man ska svara på.
Jätte kul!
Man kan ju dela in sig i lag om man är flera och köra frågesport.
Men det är kul att bara köra själva frågorna, för det är ganska märklig fakta! :-)

 
 
Barnen orkade rätt bra och höll sig pigga och sockerstinna. :-)
Men, vid 23:30 då kroknade Lilleman! Han "oraaar inteeeee"... Så vi fick klä på oss och gå ut lite i förtid.
Vilket ju inte gör nåt, för det är ju inte så att rakterna börjar skjutas prick 00 ;-)
 
Vi hade 8 stycken rislyktor. Och jag hade sett framför mig hur dom vackert skulle segla iväg upp, upp...
Jodå.
Jag hade inte räknat med regn och blåst!
Rispapper brinner jätte bra!
Så visst funkade det.
Dom låg på marken och brann!!
 
Besviket.
 
Vi såg några lyktor som man troligen fått igång genom att stå i fullt lä.
Men dom seglade inte sådär fint och lungt.
Dom for förbi med en jääääkla fart! :-)
 
Nåja, det brändes av rätt mycket stålars som varje år. Och det är jätte vackert!
Barnen orkade inte riktigt utan vi satte dom i bilen där som satt och halvsov..
 
Vi var hemma vid 01 och bara stjälpte dom i säng.
 
Och Lilleman vaknade 11:30 idag! :-)
Najs när dom är så stora att dom förstår vikten av sovmorgon!
 
Det är också skönt att jag körde igår. Inget ont i håret idag.
Det är inte värt det! Hur kul man än har på vilken fest som helst, så gillar jag inte dagen efter om man måste slösa bort den på att ha pannknack!
 
Så, är då det gamla året slut.
Som jag avslutde med att läsa TRE böcker! :-)
Jag som inte hunnit läsa alls under hösten, annat än jobbpapper, har läst ikapp! :-)
 
Nu är vi lediga veckan ut och även måndagen, när skola och dagis har studiedag.
Vi får se vad vi hittar på.
Jag längtar galet mycket till landet!!
 
Jag vet i alla fall vad mitt år kommmer att bestå av till stor del..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar