Sidor

torsdag 20 december 2012

Vi hittade den!

Det var inte allls dumt att ta Jullov lite i förtid. Barnen gnäller inte...;-)
Men, båda borde sluta röka snart..
Maken åkte iväg på jobb på förmiddagen och jag tvingade Minime att städa sitt rum.
Hon var inte så sugen och jag kan inte påstå att hon städade. Till och med "hjälpa till" är ett starkt ord.
Jag passade på att dra ett varv med dammsugaren och städa lite här och där.
Minime stod och tittade i vårt sovrum en stund och frågade sen "mamma, vem har kissat i sängen?"
Va? Har någon spillt nåt nu igen? tänkte jag.
Men, näe, hon undrade varför vi inte hade några lakan.
Överskattat att byta lakan om ingen kissar i sängen...tydligen! :-)
 
När maken väl dök upp, packade vi ihop oss och åkte till gammelfarmor med lite julklappar.
Och smaska hennes goda saffransbullar.
 

Sen var det så dags för inköp av gran. Inte helt lätt att välja. Den ska inte bara vara grön, den ska inte vara för bred, för tunn, för hög eller för ynklig.
De riktigt fina "Disney granarna" kräver sin yta.

 
Men till slut hittade vi den rätta. Nu får den stå i garaget och väckla ut sig tills i morgon.
Dekorationerna har jag i alla fall grävt fram.

 
Eftersom det ryktas om jordens undergång passade vi på att äta middag på Max.
Man vill inte veta calorierna på deras lyxschakes!

Gott är det! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar