Sidor

torsdag 20 december 2012

Upp och hoppa!

Så sitter jag här igen och tittar på Ernst.
Och allt gott han fixar.
Det jag egentligen borde gör nu, är träna!
Finns absolut ingen orsakt till varför jag inte är där nere och svettas.
Eller jo, det står en massa julklappar i vägen för löpbandet! :-)
Och -jag har inte lust.
Men, i övrigt så...:-)

Jag är i en träningssvacka nu igen. Det går verkligen i olika svackor. Men, när jag väl pallrar mig till gymmet, så är det ju så najs!
Det går sisådär med matintaget just nu, så jag borde verkligen hålla i träningen.
Stora dottern har ett "wellnes" projekt i skolan nu, så hon har slutat äta socker för ett halvår ungefär.
Och när hon är här, märker jag hur mycket socker jag äter nu igen, trots att jag ändå försöker hålla mig borta från synligt socker.

När jag gjorde veckoplaneringen i söndags, så bokade jag in en massa träning.
Men, så blev Minime sjuk. Och då försvann morgonträningen.
Och sen har jag känt mig lite smårosslig själv.
Jag hade kunnat träna på kvällarna, men har prioriterat jobb som inte blivit gjort under dagen osv.

Jag har helt enklet halkat av banan igen.
Men, nya tag, ska det bli. Ganska snart till och med.
Upp och hoppa, soffpotatis!

På juldagen- då ska jag träna! Länge! Kicka igång mig igen.
Sen måste jag hålla i den träningen!!
Risken är att den prioriteras bort annars.
Det kommer att bli en löjlig hektisk vår, med allt som ska fixas med huset, packande och flyttande.
Samtidigt som vi ska jobba så mycket vi orkar med.
Tur att ljuset kommer tillbaks, så att det känns som att dygnet blir längre! ;-)

Jag kan bara konstatera såhär 20 december, att hösten har gått rasande fort!
November brukar vara så tung och tråkig, men har ändå gått bra. Även om jag inte alls velat sätta fötterna i golvet alla morgnar.
Men ändå.
Hösten har gått fort.
Nu är det bara ett par dagar kvar till självaste Julafton och det känns bra.
Jag är inte ett dugg stressad, mycket tack vare att vi inte fysiskt är här hemma på julafton.
Det finns många fördelar att ta med sig barn och klappar och fira någon annanstans. Där någon annan städar! Och förbereder allt såntdär som ska fixas.
Och städar efteråt.
Snacka lyx! ;-)

Känns som att vi ska hinna ladda en massa batterier över julledigheten. Välbehövligt.


1 kommentar:

  1. ja verkligen, hösten har gått så otroligt fort i år, kanske det beror på att snön kom tidigt eller att man haft schemat fullt.. :) usch, borde också börja träna snart.. !

    SvaraRadera