Sidor

torsdag 13 december 2012

Tre för en...

Så har vi firat Lucia numero två idag.
Uppe med tuppen och iväg.
Så söta barn, som ger allt i sin sång.
Visst, man får ju säga att kvalitén på själva sången är bättre på de som sjunger i morgon tv på lucia.
Men sjutton så söta dom ÄR! :-)
Man får inte fotografera under sjungandet. Fröken säger till etfteråt och de föräldrar som inte vill att alla fotograferar deras barn tar med barnet ut ut rummet.

Detta gäller inte Minime. Vi skulle bara våga flytta henne ur händelsernas centrum!
Dagen till ära, hade hon förutom full tomtemorsutrustning även dragit på sig de rosa glitterskorna.
Mycket viktigt!
Och, när de sjungit klart och kamerablixtrarna började smattra, då var hon i sitt esse!
Det var helt enkelt dags att fotograferas. Big time.
Bingor Rimér hade varit stolt! :-)

Sen fikade vi en stund innan vi åkte med Lilleman till skolan.
Jag kom på sent igår att vi glömt säga till i skolan att han skulle bli lite sen.
Det nämde jag för en annan mamma och hon hade också glömt det, men vi räknade ut att fröknarna troligen inte skulle ringa och efterlysa oss, eftersom halva klassen var på luciafirandet på dagis! :-)

Efter att vi droppat av honom åkte maken och jag på ett snabbt möte som gick bra.
Han dumpade mig hemma och åkte på ett annat möte.
Jag passade på att ta i det som jag dragit mig för jätte länge.
Energideklaration.
Man bör ju ha lite koll, liksom. "Elska" som det så fint heter på reklamen.
Vi har funderat på att byta el-leverantör ett tag, men det har inte blivit av.
Det är meckigt med det där.
En äger nätet, en levererar strömmen och man betalar för "överföring" och det är kilowatt hit och årsavgifter dit.
Man blir både snurrig och trött.
Idag bet jag i det sura och ringde Vattenfall.
Men, det visade sig att vi sitter fast i ett ganska långt avtal med vår nuvarande leverantör.
Jag förklarade att jag skulle vilja få lite översyn, utan behöva sitta och leta gamla fakutror och skilja på allt det där och få fram nåt vettigt.
"Vill du att jag gör det, för vi äger ju nätet, så jag har ju alla uppgifter?" undrade tjejen på kundservice!
??!! OM jag vill!?
- Ja det vill jag! :-D
Och vips på ett par röda så har jag full koll!
Det är kanske inte kul, i ett stort hus, en kall vinter, men nu har jag koll! :-D
Och jädrars vad jag ska elda med ved! ;-)

Sen, klädde jag på mig och knatade iväg till centrum..
köpte julfrimärken OCH min första julklapp!YEY!
Jag. är. på. gång!

Sen tog jag en sväng till det stället där man får tre för ett pris.
Kaffe, skitsnack och snygga naglar! :-)


Det blev en skön promenad hem sen.
-8 grader och ett lätt snöfall.
Och överallt skottas det snö! ;-)

Maken hämtade hem två barn, varav en är ganska hes.
Han måste endera sluta dricka wisky, eller sluta sjunga så höga toner! ;-)
För en förkylning vill vi inte ha!

Det blir sorgligt, när dom i kväll ska packa sin lilla väska för att dumpas hos farmor ett dygn i morgon.
Själv har jag stämt träff med tomten, så jag hoppas att dom håller sig friska..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar