Sidor

söndag 16 december 2012

Så blevo det söndag...

Dagen har gått i kalasens tecken.
Full fart, med andra ord.
Vi segade oss lite på morgonen.
Lilleman låg i min säng när jag vaknade. Han konstaterade att "jag har ingen aning om hur jag kom hit" :-)
Jag trodde först att han feberyrat, för han brukar inte sova hos oss.
Men, han låter mest som att han borde sluta med wiskyn, utan att vara speciellt förkyld.
Så, vi drog iväg till Lekslottet, där deras kompis L firade 6 årsdag.
Barnen busade och sprang, garanterat ett halvt maratonlopp.
Man borde hänga på barnen en stegmätare vid sådana tillfällen och se hur långt dom faktiskt springer.
Vi föräldrar borde gjort likadant, för jäklars vad vi frös!
Stor lokal, som var iskall.
Man fick som tur var låna tofflor. :-)
Efter bus och lek, plättar, glass, tåra och mera lek, begav vi oss hemåt igen.

Igår åkte plogbilen en vända i vår backe och plogade lite halvtaffligt. Hellre än bra..
Vi lyckades i alla fall få en liten vall, som gjorde att vi inte kunde öppna grinden utåt och inte hade någon extra parkeringsplats.
Så, vi fick oss ett träningspass, innan vi hälsade eftermiddagens gäster välkomna.
Makens födelsedag, som frös inne på grund av halsfluss förra veckan firades idag.
Meeera tårta! :-)

Sen är det bara att insé att det är söndag. Jag är jätte dagvill, men äldsta sonen tar priset! :-)
Han har knapt koll på var han är för tillfället.
Jobbar gör han nästan varje dag, morgon ibland, kväll ibland, heldag ibland och halvdag ibland.
Så frågar man honom vilken veckodag det är så ser han bara förvirrad ut! :-)
Stackarn..
Nå, söndag är det.
Maken och de tre ynsta ligger och tittar på film.
Jag ska ägna mig åt tvättvikning och lite måndagsförberedelser.
Undras om man hittar julstämningen i veckan?
Jag får vattna mina nyinköpte hyasinter, så kanske den kommer.
Om inte annat när julgranen är på plats..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar