Sidor

torsdag 27 december 2012

Rastlös och förkyld

Även vintern tycker att vi är klara nu! :-)
Plusgrader och snön smälter i rekordfart. Inte alls dumt!

Min förkylning smög sig tillbaks sent igår. Det verkar vara samma virus som Lilleman hade innan jul, för även jag tappar rösten framåt kvällen och fick ont i halsen.
I natt var jag helt säker på att jag fått halsfluss, men det kändes bättre när jag vaknade.
Så, det är nåt skitvirus vi har.
Och det är ju inte konstigt. Vi är många och är på olika ställen, så vi lyckas släpa hem lite olika varianter.
Jag har klarat mig bra ändå under vintern tycker jag.

Minime hostar en del fortfarande, mest framåt morgonkvisten. Men när hon varit vaken en stund så mår hon bra igen.
Lilleman är lite för pigg! ;-)
Maken hostar och snorar, men han är ju virusens bästa vän. Går det förbi en förkyld person, så blir han sjuk. Typ.

Nåja, vi bestämde oss i morse för att ställa in Nyårsfirandet.
Det är onödigt att vi delar med oss av våra baciller. Och även om vi kanske är pigga då, så ska det ju ändå förberedas lite grejer.
Och nu blir jag svettig av att gå upp och ner i trappan! ;-)
Så, det blir ett väldigt lungt firande.
Jag vill dock skicka upp några av de vackra lyktor som blivit så poppis på senaste åren.
Och så vill jag äta toast skagen.
Det ska vi väl orka åka och fixa. ;-)

Nu är det som sagt plusgrader och perfekt kramsnö för att få till en snögubbe. Så, barnen ska köras ut i friska luften för lite lykt och gubbtillverkning!
Frisk luft gör ju ingen förkylning värre, så även jag ska bylta på mig och följa med.
Det är ingen bra kombo att vara tokförkyld och rastlös samtidigt! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar