Sidor

söndag 9 december 2012

Piggelinpiller önskas.

Jag sitter här lite snopen!
Barnen gick ut för en ganska lång stund sedan och jag var bombsäker på att det skulle göra så som katter brukar.
Gå ut genom den öppna dörren och göra en "helt om" och komma in igen, när dom kände kylan!
Men till min förvåning har dom varit ute ganska länge!

Det är rätt kallt och själv skyllde jag på att jag måste fylla tvätten i stället för att gå med ut! :-)
Och det var ingen lögn!
Det gjorde jag...

Någon snöskottning kände jag inte för idag...
Jag satt länge och funderade på om jag skulle gå ner i gymmet eller inte, efter frukosten.
Men sen bara gick jag!
Det var skönt att få upp värmen och köra mig helt slut. När man väl börjar och har bra musik i öronen så går det jätte bra.
Sen var de skönt att vila ifrån barnens tjatter en stund.
De låter som ett gammalt gift par som borde skilja sig, emellanåt.
Helt galet vad man kan tjafsa om.
Jag försöker tipsa dom om att leka i olika rum, om det är så bökigt att samsas.
Efter ett par minuter så är dom på samma ställe igen och slåss så att stickor och strån ryker.
jag.blir.så.trött.

Nu planerar jag veckan som kommer. Känns som upploppet mot Jul börjar nu. Med Nobel i morgon.
Jag älskar Nobel! Alla fina kläder, frisyrer och juveler!
(Sen skulle jag inte orka sitta på middagen....)
Jag borde titta på de nobelprogram som SVT producerat för att verkligen vältra i nobel..
Sen är det Lucia dags...
Då brukar man få lite jul feeling :-)
Och lite julpanik...
Det är troligen första året som jag ännu inte köpt en endaste Julklapp än!
Det har inte blivit av.
Veckorna har bara försvunnit och sen gör det inte saken bättre med våra födelsedagsbarn i november.
Förut firade vi båda samtidigt lite lätt och sen påbörjades julförberedelserna.
Nu går inte det längre och vips har flera veckor försvunnit i den yran.

Jag bara måste ta tag i det snart.
Det underlättar inte direkt att vi nu bara har en bil. Det har inte hänt sen jag tog körkort, att jag behöver samsas om en bil.
Tur att vi jobbar hemifrån mest och har gångavstånd till det mesta, när plogningen är obefintligt och en bil inte går att köra innan man kammat till sig och fixat småvägarna.
Vi börjar tvivla på att det ska hända innan nyår faktiskt!
Så otroligt uselt hanterat ifrån kommunens sida.

Det är så synd om maken, som ligger nerbäddad fortfarande.
Han skulle verkligen behöva få ett eller annat piggelinpiller.
Antibiotika och Ipren till trots så är han rätt sänkt.
Och han har inte riktigt tid med det nu. Det är ju sällan man har det egentligen...

Han ska på tvådagars kurs måndag och tisdag, vilket är sluttampen på en längre utbildning där ett Diplom fås på slutet.
Ett Diplom som han jobbat hårt för.
Så, det är bara att åka dit i morgon och vara med så länge han orkar.

Sen är det ju flera luciafiranden, där han ju vill vara med och flera möten i slutet av veckan.
Ett möte kan jag ta men ett annat bara måste han vara med på om det inte går att skjuta på.
Jag önskar verkligen att det fanns ett "jättesnabbtfriskpiller" man kunde ge honom nu.
Eller varför inte en lång spruta? ;)

Nu kom barnen in, lite röda om nosen och jätte osams..*suckar*
Jag ska medla och sätta dom i lite legobyggejobb.
Tänk vad Lego har räddat mången kall vinter. Tom jag mins hur jag och syrran byggde jätte städer av Lego när vi hade röda hund eller om det var mässlingen en vinter.
(Vi var inte vaccinerade, nej)

Sen tror jag banne mig det blir pizza till middag. Det kanske jag kan peta i sjuklingen också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar