Sidor

onsdag 12 december 2012

Nöjd, för denna gång! ;-)

Så, det börjar ordna upp sig!
Dagens kuldkant är solklar! :-)
Det skottat så inibängen på vår gata! :-)



OCH på gatan utanför dagis!
Jag började dagen med att dra ett lite lätt uppfodrande mail till berörda och påpekade att det nu gått 7 hela dagar och inget skottande har skett där.
Märkligt. När dagiset ett par hundra meter bort fått jätte fint, på parkering och gård.
Dom har säkert fått mjölk och bröd också.
Sen tipsade jag alla på maillistan om hur man _kan_ göra, om man är lite kreativ.
För, snöskottning är tydligen svårt! ;-)
Fast, jag skrev det mycket trevligare än så, men mellan raderna förstod man nog att tålamodet börjar tryta..
Sen underlättar det kanske, att vissa av dom som fick mailet visste om att jag skulle träffa reportern idag.
Hur gick det då?
Jodå, det gick la bra.
Tror jag.
Man vet ju aldrig vad dom skriver eller hur dom vinklar det.
Jag var i alla fall tydlig med att entreprenörerna ska ta sitt ansvar också, inte bara kommunen!

Så, nu kan jag släppa mitt pip och gnäll över I-landspromblemet snöskottning! :-)
Skönt va?!
(Iofs så misstänker jag, att problemet uppstår igen, när "det kommer mycket snö på kort tid",men det får vi ta då.)

Så, vad ska jag gnälla om nudå??
Jodå, jag samsas ju fortfarande om en bil.
I morgon blir logistiken ganska spännande.
Men det går nog. Jag kan väl bli lite sen till hämtningen, för en gångs skull.

I kväll var vi på första Lussandet för året.


Lillemans klass, sjöng så fint!
Och ganska länge. Jiises vad dom lär sig!
Tyvärr hade jag en udda inställning på min kamera, så alla fick så röda ögon! :-(
Måste fixa till det innan morgondagens lussande.
Då ska vi vara på dagis kl 8 alla!
Få se hur det går! ;-)

Sen, helt plötsligt så har den här veckan också gått....och julen närmar sig...
Det börjar bli lite panik att få tag på tomtenissarna och beställa julklappar!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar