Sidor

torsdag 13 december 2012

När man lever som man lär..

Idag hos nageltjejen, pratade vi om problemet med uteblivna kunder.
Kunder som bokar diverse skönhetsingrepp och sen inte dyker upp.
Ibland, hör man av sig, en halvtimme innan, med en ursäkt.
Oftast hör man inte av sig alls.
Ibland dyker man upp, men sent.
Sen, förstår man inte att man blir debieterad tiden, ändå.

"Varför då? Jag har ju inte varit där?"
Nej precis.
Och den tiden, man bokat upp sin terapeut, så har dom inte kunnat boka in någon annan, utan står där och väntar.
Och får inte betalt.
Det är ju inte okej!
Får man förhinder så ringer man och säger det i god tid!
Gärna dagen innan.
Så är det på de flesta ställen, som tandläkre tex.
Får man akuta förhinder, så har dom oftast förståelse för det och det brukar ordna sig.
Men att bara strunta i det är oförskämt, tycket jag.

Nåja, när jag kom hem idag, kikade jag i postlådan och drog upp ett kuvert.
Adresserat till Minime, från BVC
I samma minut jag såg det, ringde det en klocka och jag utbrast "faaaaan!"

Minimes extra hörselkoll!
Vi skulle ha varit där igår!
Vilket jag helt glömt och inte fått påminnelse för i min telefon! :-/
Så, jag får skämmas lite och ringa dit och få en ny tid.
Så, även solen har fläckar! :-)

Men jag tycker fortfarande att man ska boka om när man får förhinder och skämmas lite och betala om man av någon anledning glömmer bort det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar