Sidor

måndag 3 december 2012

Morgonpigg

Kallt som attan i dag med.
-14 grader när jag tassade upp vid strax efter 5.
Med risk för att vara tjatig...Det är sååå vackert!!!
Helt galet.
När vi åkte var det ju mörkt, men man såg att ljuset var på väg.
Det hänger snötyngda träd längs vägen.

Jag gick inte och la mig när jag kom hem, utan passade på att ta den där långfrukosten som jag blivit snuvad på flera tidiga morgnar! ;-)
Jag drog igång en brasa redan innan vi åkte, så det var varmt och muttigt när jag kom hem.

Minime har haft feber i natt, men sovit bra. Dock kröp hon upp till mig vid 3 och har vevat och snurrat, så jag har inte sovit mycket.
Sen var jag ju orolig att försova mig och tittade på klockan titt som tätt..

Maken, som åkte till andra sidan stan för att kursa, snodde min bil. Jag orkade inte skrapa rutorna på hans, utan byltade på barnen kläder och så gick vi till skolan.
Det bet i näsan! :-)

Väl hemma blev det lite frukost och kalenderöppning.
Minime har knapt någon feber nu, men jag sjukanmälde henne i morgon också när jag pratade med dagis.
Lika så bra.
Man vet aldrig med feber, det kan komma och gå..och det är bättre att ha barnvakt till henne än att behöva åka mitt i min kurs för att hämta om hon blir sämre på dagis..

Vad pysslar vi med idag då?
Tja. Tvättar, plockar. Jag ska försöka jobba lite, men hon är ju inte så förtjust i att jag gör det, minime.

Jag passar på och skriver lite julkort.
Det blir inte så många "riktiga". Numer önskar man ju alla man känner God Jul på fejjan! :-)


Men några blir det, för att det är tradition. :-)

Nu, ska jag på begäran steka lite plättar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar