Sidor

måndag 3 december 2012

Kopf auf dem Kissen

Kryper i säng samtidigt med barnen idag. Vet inte när det hänt senast..
Inte så mycket sömn i natt plus tidig morgon har gjort sitt. Och vetskapen om att det blir lika tidigt i morgon.
Sonen skulle egentligen haft sin lediga dag  i morgon, men blev inringd pga sjukdom.
Så, vi är väl uppe och hoppar vid 5 i morgon igen! :-)
Skönt att han får jobba mer än planerat, så hinner han fylla skattkistan innan han drar på äventyr.
Hela december kommer han att slita och släpa.
Sen packar han sin kappsäck och drar.

Det är en fördel med att ha skilsmässobarn som bott varannan vecka i 10 år. Man kan lätt intala sig att dom är hos pappa, en bit bort.
I stället för i andra änden av landet! :-)
Kallas också strutsmetoden!

Sen är det tur att barnen är utspridda på en massa år. Det hade varit värre om alla var hyfsat täta och flyttade ut med ett par års mellanrum.
Nu blir det inskolning! :-)

Jag blir lite nostalgisk. Jag bodde på internat när jag var något yngre än han är nu.
Fasen vad kul vi hade! :-)
Från start fanns det ett flick och ett pojkinternat. Men det fungerade inte. Ungdomarna bara rymde över till varandra och det var ett evigt jagande på nätterna.
Till slut bestämde rektorn att han struntade i det.
"Bo var fasen ni vill" och så blev det ett blandat internat.
Och då var det ju plötsligt inte alls lika spännande längre! :-)
Nu kommer inte sonen att bo på internat, men troligen dela lägenhet med andra studenter och det är ju nänstan samma sak.
Skitkul!

Nåja, det är ett par veckor dit. Sen för jag över "vårdnaden" till hans "kärsta" som då bor närmare honom än vad vi gör! :-)

Minime piggnade på sig bra idag. Så det var den snabba bacillen. Det tackar vi för!
Jag har inte mätt feber idag, men hon har varit så pass pigg, så jag antar att hon är "frisk".
I morse bäddade jag ner henne i en sovpåse jag hade i vagnen när de var små och hon gick igång stenhårt på den!
Hon tog med den till sitt rum när vi kom hem och har bäddat ner diverse dockor i den idag.
Nu, sover hon i den i sin säng.
Som en sovsäck! :-)
Undras om hon lyckas trassla sig ur den i natt om hon ska vandra iväg, eller om man bara hör en duns när hon rullar ur sängen? ;-)

Hon är som sagt pigg, så farmor får händerna fulla i morgon. :-)
Själv ska jag på en intressant föreläsning om ett sprillans nytt ISO krav, som ligger rykande färskt på tryckeriet.
(Ja, ja...vi är kanske inte sååå många som blir exalterade över ett nytt krav, jag kan erkänna det...;-))

Det enda jobbiga med det är att jag ska till andra sidan stan och det är halt och ska tydligen snöa.
Så, har jag inte hört av mig framåt lunch, så kan jag ha blivit uppäten av en isbörn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar