Sidor

söndag 2 december 2012

Informationsbrist...

Brrrr... idag är det kallt!
Klarblå himmel, -8 grader och solen tittar fram bakom träden.
Det kommer att bli löjligt vackert när den väl orkat över trädtopparna!!

Jag vaknade av att det kom en liten, iskall Minime och kröp ner under mitt täcke.
Båda barnen har fått för sig att "våga vägra pyjamas".
Och då blir det lite kyligt framåt morgonen.

Jag hör att Lilleman vaknar och tassar ner och Minime följer honom.
Så hör jag:
L: idag är det tvåan i kalendern!
M: JA! Vi öppnar.
L: NEJ! vi måste fråga mamma!
M: jag frågar....
Hon kommer upp och frågar om dom får öppna.
Jag: Vänta en liten stund, så kommer jag ner.
M: L! Mamma kommer om en eller två timmar!!
L:Nähe! Det kan inte vara sant!
M:Joho! hon SA Det!
...
M: jag är kissnödig! Jag måste säga det till mamma..
L:Mäh, det behöver du väl inte göra! Gå och kissa bara!
M: Näe jag måste säga till mamma!!
*klampar i trappan*
M:Mamaaaaa, jag är kissnödig.
Jag: Men gå och kissa! Det behöver du ju inte berätta! Be L att hjälpa dig med papper..
L: Jag SA judetju!
......
L: Har du kissat nu?
M: Jaaaa..jag tvättar händerna!
L:Mäh! Du har ju inte fått papper!! Har du inte torkat???
M:Näe, jag tvättar händerna _först_!
L: NEJ! så kan du inte göra! man torkar först och tvättar händerna sen! Nu gör du FEL! Shit! nu har du droppat på golvet! Shit vad jag måste torka efter dig nu!!!!!
M: näe! måste du inte aaaalls!!
...Och där petade in fötterna i tofflorna och gick ner för att avstyra slagsmålet.
Men dom är ju för kuliga att lyssna på!
Snacka om att ha all info rätt. :-)

Minime är i den där åldern nu där man får dubbelkolla hela tiden.
"Förstod du vad jag sa?"
"jaaaa.."
"Vad sa jag då?"
"mäh, jag menar Nej..."
:-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar