Sidor

lördag 29 december 2012

Han tog det inte bra!

Jahapp, och där åkte han. Den långbente. På en One way ticket...
Poff..
Märkligt, att någon som är pytteliten och försfödd, plötsligt är lånbent och vuxen. Och flyttar!
Hm....
19 år går ruggigt fort. Om man inte har skittråkigt, då är 19 år länge! ;-)

Nåja, jag kan konstatera, igen, att det inte är dumt att sprida ut det där oundvikliga flyttandet på en sisådär 15 år!
Då hinner man vänja sig lite sakta och säkert.
Så - ni som fortfarande är i barnafödande ålder och har barn i 8-10 års åldern, mitt tips är följande:
Skaffa en sladd, om ni kan.
Gärna även en skarvsladd!!
Då blir det inte lika jobbigt när folk får för sig att flytta hemifrån! :-)
Fatta hur krisigt det blivit annars! Om det bara blivit tomt och tyst!

Vi konstaterade att den yngsta troligen har en one way ticket om 15 år. Då kanske man tänker "äntligen är dom ur huset alla".
Och då ringer en av de äldre och behöver barnvakt till som Fredrick Backman citerade "ett vaggande talfel" :-)

Nåja, det är kul att han vågar pröva sina vingar och det är jätte bra att flytta rejält när man ändå gör det.
Så att det inte är gångväg till mammas kyl och bankkonto! :-)
Då måste man bli vuxen på riktigt.
Sen är det bommull i mammas mage att han blir inneboende hos en ensamstående mamma.
Som har lovat att lära honom både tvättmaskinen och diskmaskinen! ;-)
Och han har ju sin andra (tredje, om vi ska vara ärliga)familj i Danmark.
Så jag är inte orolig egentligen.
Det är bara lite ovant att bara ha "tre hemmavarande barn" numer! :-)

Eftersom han åkte så tidigt idag, så sa han hejdå till småsyskonen igår kväll. (Ja, förutom hon som fick för sig att smita till Finland..;-))

Jag kan säga såhär: Hans lillebror tog det inte bra! Alls.
Han tycker inte om att folk flyttar.
Minime tog det inte lika hårt.
(För henne är tid inte ännu lika lättförståeligt. Igår, idag, ett halvår. Samma, samma för henne.)
När Stor son sa "men jag kommer hem när det blir sommar" och lilleman ylade "neeej, det är så länge tills dess, jag kommer att längta ihjäl mig"
Då säger Minime "ja, då kan jag ha mina sommarklänningar!" :-)
Tja, så olika kan det vara..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar