Sidor

måndag 24 december 2012

Det hände saker medans vi sov!

Det var inte lätt att få barn i säng igår kväll. Oj oj oj vad pirrigt det var!
Stora dottern och jag njöt av "The Holiday". En underbar film.
 
Men, till slut så däckade även de små...
 
Kl 3 i natt, vaknade Lilleman och var på toa. Han undrade om han fick kika under granen, men det lyckades jag avstyra. :-)
 
Sen kom han nerkrypande i min säg vid 7:30 och jag lyckades hålla honom kvar tills Minime vaknade.
Sen kunde inte vilda hästar stoppa dom! :-D
 
Det har snöat nåt helt galet i natt! Säker en 10 cm. Så, gröten såg man inte mycket av. Bara toppen av skeden!
Men, när jag sopat undan lite snö så kunde man se att han minsann varit här! :-)
 
 
Det var en hungrig rackare! (Det var synd att det snöat så förbaskat, för jag hade gjort små, små fotspår till och från gröttallriken! :-) )

 
Och paket hade han lämnat!
Det är en smart tomte, må jag säga. Det var bland annat pysselböcker i paketen!
Sånt som dom egenligen borde fått redan igår! ;-)


Så är äntligen Julafton här!
Jag har lyckats dra på mig samma förkylning som resten av familjen, så jag får hålla igen med julgodiset och frossa i sill och lax! :-D

Nu är det dags att leta fram finklänningarna och locktången! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar