Sidor

lördag 15 december 2012

Den vägrar dö!

Jag börjar tro att det har blivit nåt galet fel på snöbeställningen.
Precis som kommunen hävdar är orsaken till den obefintliga skottningen. Man glömde helt enkelt att beställa den!
Nåja. Nu tror jag att någon som beställt en jääääkla massa snö, till en backe i norrland någonstans missade vid beställningen och skrev in fel ort.
Och mängd.
Det som skulle vara kg blev kubik, eller kanske ton!
 
Visst, det är jätte mysigt med snö. Vitt och ljust. Just nu är det snögubbeväder, som jag hoppas håller i sig så att vi kan göra lite schysta snögubbar och lyktor. :-)
Men, mängden börjar bli lite löjligt.
Jag skottade av vår gång när vi kom hem på eftermiddagen och nu fick jag skotta mig fram till soptunnorna igen.
Det vräker ner.
 
Här, står min ljuslykta. En såndär IKEA variant.
Jag grävde nyss fram den och började fnissa där jag stod.
För - den lyser! :-)
Hur galet är inte det? Belysningen som vägrade dö! :-D
 
 
Såhär mycket snö har det kommit på en dryg vecka. :-) Som sagt, lite galet.

 
Träden led en aning så dom sopade jag av. Onödigt att dom bryts av.

 
Och jag undrar hur det ser ut på landet? Vi litar stenhårt på vår kära L-G, han lär ha skottat så fint så.
Men ändå...
Jag längtar ut, som alltid.
Det är inte säkert att vi hinner ut mer än en snabb sväng i mellandagarna, tyvärr.
Troligen blir det inte så mycket landet alls en period nu. Men, en del av nästa års hysteriska stress, kommer att innebära mer tid på landet, sen.
Det kommer att bli såå bra, så småningom. Trots att det just nu ligger som en liten stressande boll och skvalpar.
Men, nu ska jag ta julledigt ifrån det, har jag bestämt.
 
Det ska bli intressant att se om vi måste vänta ännu en vecka på att få gatan röjd, nu igen.
Eftersom man ligger efter så oerhört med röjningen, så misstänker jag att man inte kommer i kapp förrän det smälter bort av sig själv..
Nu är det blöt och tung snö som lägger sig. Blir mysigt när det fryser på sen!
Not.
Man kan hoppas att man är snabbare ut nu, annars blir det väl snöbollskrig i kommunhuset! :-)
 
Det känns verkligen som att vi är på upploppet mot jul nu. Bara en vecka kvar.
Jag har suttit och planerat veckan och nu är det betydligt lungare än i morse.
Då var det bara rörigt i mitt huvud..
Det som fattas då är en riktigt fin lista! :-)
"Att göra" :-)
Man ska inte underskatt en riktigt fin och välskriven lista! :-)
Allt som far runt i huvudet skrivs ner och listas i prioordning. Vad, när och hur.
Sen kan man sluta tänka på det..
Själva julafton blir lugnare än vanligt i år. Sonen jobbar hela dagen och framåt kvällen, vilket innebär att han och hans syster kommer att fira jul med sin pappa ett par dagar innan jul.
Det gör att vi inte behöver åka och hämta äldsta dottern på julafton som vi brukar.
Utan vi får sova länge, ta en lång frukost, öppna lite klappar och sen fixa till oss för att åka och fira jul hos släkten.
Najs. Sonen får dyka upp när han jobbat klart.
Det blir bra.
Sen är det inte så långt till min favoritdag på året. Nyår! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar