Sidor

tisdag 18 december 2012

Dagens fniss

Idag känns det lite såhär:

 
Som sagt, tur att vi har så mycket snö!
Hade det varit mörkt, då vete katten om man ens gått ur sängen?

Lilleman räknade dagarna till jullovet i morse.Till och med han är seg nu.
Han är ganska förkyld, men inte "sjuk" så han får gå så länge han orkar.
Ingen större hit att ha två, halvkrassliga och uttråkade barn hemma! ;-)

Idag ska skolan gå till parken och titta på Julspel. Fröken ringde igår och hörde om han kunde följa med pga hans allergi.
Snutten. Man blir rörd av att han själv vet att pälsdjur inte är helt bra och ber fröken ringa hem och kolla så att han kan följa med.
Och det kan han, om han låter bli att klappa pälsbollarna.

Minime blev hemma idag. Precis när hon vaknade var hon brännhet, men när hon varit vaken en stund har hon 37,1
Märkligt.
Skumma baciller denna vinter, må jag säga!
Så hon kanske får gå på dagis i morgon ändå...

När jag tömde postlådan i morse fick jag mig ett gott skratt!
Förra veckan satt jag med äldsta sonen och skickade julkort. Han skickade egna till lite olika släktingar och maken pep om att han inte fick något!
Inte nog med att han ska flytta ifrån oss, vi får inte ens nåt jukort!
Så, sonen skrev och postade ett till maken! :-D


Så nu är alla nöjda! :-D

Jag ska lämna de två småkrassliga och åka för att fixa det jag glömde igår.
Kundjulklapparna!
Det blir eld i baken att fixa och skicka så att det hinner fram innan helgen.
Sen känns det som att jag och Minime skulle kunna vila lite middag! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar