Sidor

söndag 30 december 2012

Alien Eye..

Nu har vi lyckats vända på dygnet rätt rejält. Barnen lägger sig vid 22 och vi trasslar oss ur sängen vid 9.
Skönt i och för sig. Men, näe. Jag gillar egentligen rutiner bäst! :-)
 
Man blir seg och lat och får inget vettigt gjort. Det underlättar ju inte av att alla snörvlar och hostar heller.
Maken, som för första gången på evigheter sovit utan att hosta lungorna ur sig, vaknade och konstaterade att han idag -har ont i halsen!
*suck*
Så jag kände att det här går ju inte. Nu måste åtminstone jag ta mig i kragen. Upp och hoppa.
Sluta vara sjuk! :-)
Ja nu är det ju inte så lätt som att bara bestämma sig, men man kan göra det bästa av det!
Bara att hoppa i duschen, fixa håret och sminka sig gör ju en piggare.
Sminket fick jag dock hoppa över idag, pga en lättare ögoninflamation.
(Maken tycker att jag ser ut som en Alien, när jag duttat ögat fullt av gul kräm! :-) Sexigt! not..)
 
Men till frukost slog jag på stort och tog full dos av dessa..."pigg och glad"..
 
 
Och så sköjde jag ner det med ett glas berocca! :-) Det är väl själva fasen om jag inte ska bli pigg och frisk snart! ;-)
 
Jag behövde åka till apoteket och köpa salva till mitt stackars öga och passade på att köpa ny fuktighetskräm.
Nu på vintern är man ju snustorr jämt.
När jag klev in på apoteket så stannade jag till vid deras "hudhylla" och funderade.
Deras ACO serie är jätte billig, om man jämför med andra hudkrämer. Hur mycket sämre kan det vara?
Troligen inte alls. Plus att de är oparfymerade.
De flesta andra krämer gör ju tyvärr att man doftar som en halv parfymbutik..plus att dom är snordyra.(är snor dyrt??hmm...)
Så jag botaniserade lite och så uppdaterade jag mit "ren och len förråd". :-)
 
Krämerna ligger på från 50:- till 100:-
 
 Den här ska tydligen göra en lite "yngre" ..*hehe*

 
Det gjorde inte saken sämre när jag kom till kassan sen och drog mitt medlemskort att jag fick 150:- i rabatt på aco grejerna! :-)

Så nu jäklar. Nytt år och mjukare kärring! ;-)

Jag lovade barnen att ha med varsitt Happy Meal hem och även maken ville ha mat.
Men jag kände att jag hoppar över det.
Det ÄR inte gott, när jag tänker efter.
Om jag är sugen på hamburgare, så ska kalorierna åtminstone vara goda!
Typ Max eller Burger King.
Så jag åkte hem och slängde ihop en omelett! :-)

Nu, ska vi klä på oss och gå ut- i regnet! :-)
Najs!
Jag är så klar med vinter och snö så för mig får det gärna regna nu!
Det var ju egentligen perfekt, att snön kom den 5 december och sen smälter bort nu! ;-)
(ja, ja, vi lär få gräva fram bilar igen i februari..)

Barnen byggde en snökoja häromdagen, som dom ska få inviga med varm choklad och ljuslykta idag.

I övrigt går mina tankar till min pappa. Som inte alls mår bra.
Det har han inte gjort på länge, men nu är det väl sämre än vanligt...
Och till mamma..
Det är inte lätt att se den man levt med i 46 år må dåligt och inte kunna göra något alls.
Men, det är ju så livet är....

1 kommentar:

  1. Jag förstår dej,inte roligt då ens föräldrar blir sämre. Man kan bara ta en dag i taget.


    Maria

    SvaraRadera