Sidor

fredag 9 november 2012

Minne som en guldfisk!

Undras om det beror på att man nuförtiden har "allt viktigt man behöver"  i telefonerna som man får så kort minne?
Att man inte behöver träna sig på att hålla nåt i huvudet...

Jag mins knapt vad jag gjorde igår, så korttidsminnet är kass. Och när jag tänker efter långtidsminnet också, för fråga mig inte vad jag gjorde i maj! ;-)

Idag blev det så tydligt.
Jag Fick en faktura ifrån apoteket som jag stod och glodde på ett tag. Vad är det här???
Hm...
Jag betalar alltid med kort, direktdraging från konto.
"Uttagna och ej betalda droger" ...Ke?

Kikar i kalendrar och försöker få fram lite minnen om just den dagen som var specificerad.
På banken kunde jag se att det dragits pengar dagen efter den uppgivna...
Va fasen?
*rassel, rassel* i hjärnkontoret.

"Leta febrilt i kalendrar, leta febrilt på bloggen"...Vad sjutton gjorde vi då? Vad hämtade vi ut`??
Efter ett tag, kom jag ju på att lilleman var sjuk då. Ah! Hans medicamenter var det ju...
Men det var ju betalda!
Så jag ringde.
Och en mycket trevlig herre kunde berätta att visst var det så, hans var betalda men inte min Symbicort!
"Ahaa, ja just det! Det hämtade jag ju ut..." Det hade jag glömt.
Det visade sig att tjejen i kassan, missat att ta betalt för min del. Och det tänker man ju inte på som kund.
När man hämtat ut medecin ett tag, så kostar det ju knapt nåt...
Så har man lärt sig det! :-)
Att det lätt missas när man hämtar ut medeciner på flera personer samtidigt...


Och, det är ännu en bra orsak till att blogga! Man hjälper guldfiskminnet! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar