Sidor

måndag 8 oktober 2012

Virusattack!

Vi vaknade till ett grått Stockholm i morse.. Trött som en gnu! (Är dom trötta??)
Väckte lilleman, låg och drog mig en stund..Sen blev det apostlahästarna till skolan.
Solen tittade fram, minsann!
 
Hemma igen tempade jag Minime. Jag bestämde igår kväll att om hon vaknade feberig idag så blev det en vända till doktorn, för säkerhets skull.
Och visst. 38 idag med.
Soligt och fint, hann det bli! :-)
 
 
Och spännande! Nu byggs Huddinge sjukhus om och till och förbi.....
Det är rörigt värre. Man parkar inte där man är van.
Man parkar i ett nytt P-hus som ligger på andra sidan, mot man är van.
Vilket gör att det blir helt fel i huvudet! ;-)
 
Sen underlättade det inte att jag inte såg den tillfälliga skylten, som pekade på Akuten.
Utan gick till Entrén..och sen fick trava igenom hela sjukhuset och ta hiss hit och dit..
Och slutligen en trappa via en brandutgång!
Yey!
Men, till lättakuten kom vi! :-)

 
Vi behövde inte vänta så länge, otroligt nog. Jag utgick ifrån att "alla" skulle sitta där idag.
Vi fick träffa läkre och ta stick i fingret.
Och utlåtandet blev som jag trodde.
Virus!
Dessa underbara virus! :-(
Men, det känns ändå bara att ha kikat överallt där det kan sitta en infektion.
 
Läkaren frågade så snällt om han fick kika i öronen. "Man ser i blicken att det är en bestämd dam, och då frågar man först!" sa han! :-D
 
Påvägen ut fick hon en glass. Medans jag försökte hitta bilen!

 
Där! Nya P-huset. Mastodontmodellen. Fullt till sista plats!

 
Vi fick med oss den "lilla" flaskan Lepheton hostmeducinen.
Smakar äckelpäckel, men ska väl hjälpa lite dårå...Kanske...

 
Så, vi får hosta och febra vidare..
Men, det borde vända nu, tyckte han. Om inte blir det makens problem framöver..för jag ska överge sjuklingen ett par dagar! ;-)
 
Och i kväll blir hon kidnappad av sin farmor, som har tvingat oss att gå på Bio! :-)
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar