Sidor

fredag 5 oktober 2012

Tjohoooooo!

Fredag.
Tjo.
Yey.
Jätte kul!
 
 
Hoppade ur sängen i morse (nåja...)när klockan ringde...Väckte Lilleman som behövde få meducin en timme innan frukost.
Han skulle få följa med mig på lite äventyr på morgonen. Till en kompis som öppnat en salong med spännande saker.
Tanken var att jag skulle mäta mina antioxidantnivåer, för att hitta rätt hälsokost. Så att jag blir frisk och kan träna...
(*moahahahaha*)
 
Sen väckte jag Minime och tyckte att hon var lite varmare än vanligt. Hon är ofta varm som en kamin precis när hon vaknar. Sen, efter att hon varit upp en stund är hon sval igen.
Nu var hon kaminvarm och klagade på huvudvärk.
Fram med tempen och visst. 38,6.
Fint! 
 
Jag messade kompisen och ställde in. Ringde dagis och sen kröp vi ner i en stor hög i min säng.
Suck. Man blir ju lite deppig faktiskt!
Det är jätte länge sen vi har varit sjuka såhär pass länge. Eller sjuka överhuvudtaget.
Vi har hunnit vänja av oss! ;-)

Vintern 2008 går till historien. Då var vi knapt friska alls. ;-)
Den hösten började prexis såhär...:-(
Men, nu är ju barnen betydligt äldre och kan säga var det gör ont och är lättare att roa när vi går hemma och drar.
Och det är ju inte så konstigt kanske, att alla baciller invaderar oss.
Vi är 6 st och träffar folk på 6 olika ställen, minst. Plus att stor son kom hem ifrån Danmark förra veckan med friska och fina baciller! ;-)

Man skulle kunna tro att bacillerna fryser ihjäl när det väl blir vinter... Man kan ju hoppas!
(NU gäller det att gräva fram guldkanter, minsann..)
 
*Depp, depp, depp*. Så. Klar!
 
Solen skiner idag! :-) Det gör en glad! :-)
Och det är trots allt Fredag!
 
Jag ska iväg och lyssna på dotterns kör i kväll.
Star For Life.
Hon var lyrisk när hon kom hem sent igår och berättade att Shirley Clamp är där och sjunger! Yey!
Det är en av mina favoritsångerskor.
Så, det ska bli kulens!!
(Och jag ska banne mig unna mig ett gott glas vin innan! sådeså!)
 
Det kan liksom bara bli bättre! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar