Sidor

fredag 19 oktober 2012

Så blev det fredag.

Innan jag gick till sängs igår, tog jag två "nattpiller". Dom som påstås städa mina celler medans jag sover.
Det enda jag märkte var att jag sovit som en skjuten björn! Helt svart..
För första gången på evighet vaknade jag av att klockan hann ringa en stund. Från det vanliga "pip...pip...pip..." Till ett mer hysteriskt "pippipipipipipipippipipipipipipiippppppiiiiiiiiiiiiip".
Jösses så trött jag var!
Sen gör inte mitt höga sockerintag senaste dagarna mig piggare heller. Det känns direkt när jag missköter mig, vilket jag gjort nu.
Huvudvärk. Tung och seg i både kropp och huvud.
Så nu måste det vara nolltolerans igen, ett tag.
Jag blir så sur på mig själv. Jag VET ju hur det blir och hur jag mår.
Men det är ju så förbannat gott.. I alla fall första biten. Sen är det bara sött...och sen äter jag för att det finns.
Idiot!

Jag vacklade ut till badrummet och tog 3 av "pigg och glad" pillrena. Synd att dom inte ger direkt effekt! ;-)
Man ska ta 6 om dagen, men jag fick rådet att ta några färre, eftersom att man kan bli lite "hyper" om man kör full dos direkt.
Ska bli intressant att se om jag känner nåt alls! ;-)

Ute är det blött idag med. Och varmt! 12 grader är man ju inte bortskämd med...Knappt i somras! ;-)
Någon missförstod min önskan om minusgrader...
Så, idag fick vinterjackan hänga kvar i hallen!

Lilleman är hemma idag. Han ska till tandläkaren och dagen blev vare sig hackad eller malen tyckte jag, så han fick vara ledig.
Vi pep i väg och handlade efter frukost.
Det märks att vi varit många under en längre tid nu. I morse fanns det ett par torra brödbitar och lite smör i kylen! ;-)
Nu är den full igen!


Maken och äldste sonen drog iväg ut till landet för att hämta båten och köra den till ett varv som ska skrapa och måla botten.
Det är löjligt hur mycket snäckor och skit som sätter sig under.
Och de är nästan omöjliga att få bort.
Nu ska den "hottas upp" så att det blir lättare i framtiden.

Jag och lilleman ska äta lunch och sen åka till dendäringa tandisen.
Sen blir det att packa bilen, hämta Minime och sen susa ut till landet vi med.

Det är så mysigt när tonåringarna hänger på ut.

En långpromenad är inbokad.
Dags att komma igång och röra på sig!

Det är helt klart skönt med Fredag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar