Sidor

onsdag 10 oktober 2012

Gapskratt...

Ibland får man sig ett gapskratt!

Lite oväntat! :-)

Jag fick ett papper i min hand, med en affärsidé.
"Bli din egen -starta bemanningsföretag"
Hm...ok, jag bläddrar väl, tänkte jag.

Och, det var ganska uppenbart att konceptet inte är svenskt ifrån start. Misstänker jag.
För det känns inte som att de har koll på läget riktigt.
Inte här i huvudstaden i alla fall!

Konceptet är nämligen att det är personer på 40+ som ska rekryteras.
Och 40+ i min värld är kan vara 41 eller 42 eller 43 år...typ.
Är man 49, då är man närmare 50, vare sig man vill eller inte!;-)

Nåja, det som är några av deras USP då är följande:
(unique selling point)
* Arbetar inte enbart för pengar....(??!!)
* Kan jobba efter 16 då andra ska hämta på dagis...
*Är inte hemma när dagis/skola är stängd...
*Behöver inte vabba...
* Byter inte jobb jämt...
???!!!???
Plus lite andra...

Och här känner jag direkt att man inte gjort sin research...
Eller inte alls vet vilken marknad dom rör sig på.
Eller, så skulle det stå 50+ och inte 40??

För, här i Stockholm är väl medelåldern på förstföderskor typ 38!!!
Man har inte små barn när man är 30 och inte när man är 50. MEN, när man är i 40 års åldern så har många det!

Gör om och gör rätt. Och svaret är nej. Den affärsidén tror jag inte på! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar