Sidor

onsdag 17 oktober 2012

En timme hit eller dit...

Märkligt det här med trafiken.
Förra veckan åkte jag en timme till kurs och en timme ifrån. Jag åkte till Solna.
Det är inte långt..Ca 2 mil...
Idag åkte jag en timme till kund och en timme från kund. Jag åkte till Eskilstuna!
Det är en bra bit längre än till Solna!
I hate the Stockholms trafik, helt enkelt! :-)
 
Det enda negativa med den rutten är, att när man kommer till Strägnäs då försvinner alla radiokanaler! ??
Där tar Sverige slut?
Lyssnar man inte på radio där?
Eller, är det Stockholmsbilar som inte fattar att det finns radiokanaler utanför Stockholm? ;-)
 
Nåja. Dagen har varit kanon!
Jag varken lämnade eller hämtade barn idag!
Sånt är lyx när man annars lämnar och hämtar _jämt_.
 
Logistiken körde ihop sig lite grand. Som det så ofta gör.
Fadern lämnade dom på morgonen och till barnens stora glädje så hämtade Storebror och hans tjej!
Det är ju jätte fantasiskt!
Småsyskonen är så stolta att dom blir hämtade av ett syskon! :-)
Och det är ju jätte bra för oss vuxna, att vi får hjälp när det kör ihop sig.
 
På hemvägen, köpte jag tårta.
Stora dottern fyller år. Inte förrän på måndag, men det var mysigt att fira henne när sonens "pige" är här.
 
Födelsedagsbarnet önskade sig chokladtårta.
O maj gadd! Vilken god!
Den bestod till 99% av choklad mousse. Alltså borde den vara GI godkänd! :-)
 
 
Vissa i familjen är galna i marsipan, så det blev en sådan variant också.

 
Nam, nam. Och nu har min kost verkligen havererat! :-(
Så fort går det, när man inte tränar och håller motivationen uppe.
Vips, så är det total förfall!
Det blir att börja om på noll, snart....
 
Det blev sång och presentöppning.
 
Dottern har ärvt sin mors ljusintresse! :-)
Hon gav sin bror i uppdrag för ett tag sedan att hitta ett blått, ett grönt, ett rött och ett gult ljus.
De ska representera de fyra elementen. :-)
Jag kan avslöjja att han sprungit runt i stan och letat ljus!
Tur att han fick hjälp av sin "käerste" :-)
 
Hon läser en del om häxkonster och läser i Taro kort. Så det var lite kul att det röda ljuset heter "häxblandning" :-)

 
Ja hon brukar spå mig..och ibland stämmer det löjligt väl!
 
Och häromdagen hade hon drömt en väldigt specifik grej. En sak som skulle hända.
Hon skrev ner det med datum.
Och, idag hände det!
Lite läskigt må jag säga, hon kunde omöjligt ha anat det, för när hon frågade mig om hon skulle få presenter så blånekade jag och påstod att "nope" blir inget av med det...För hon har redan fått present,i förväg, när hon började skolan. ;-)
Så, när hon öppnade en av sina presenter i kväll, började hon fnissa och hämtade anteckingen och visade oss!
Creapy! ;-)
 
Jag när en häxa vid min barm! ;-)
 
 
Till min glädje sprang jag på riktigt snyggt garn idag! :-)
Det känns som att jag snöat in på grått, helt plöstligt!
Men, två nystan hade glitterinslag vilket är jätte snyggt!
Så, nu kan jag fortsätta min handledsvärmarproduktion! ;-)

Jag har ju folk som väntar och det gäller att sätta fart så att det inte hinner bli vår, innan jag har nåt att erbjuda! ;-)

 
Men, i kväll blir det soffhäng.
Förkylningen känns aningens bättre, otroligt nog.
Hoppas, hoppas, att den ger sig så att jag kan börja träna nästa vecka.

Jag kommer att behöva tänka en jäkla massa och jag gör ju det så bra på löpbandet! :-)

2 kommentarer:

  1. Vilken bra dag ni verkar ha haft!!! Och va skönt att din skitförkylning äntligen börjar ge sig. Och du, ta det med ro med stickningen, MEN JAG FRYSER SOM FAN PÅ JOBBET!!! :-D :-D KRAM!!

    SvaraRadera
  2. :-) Det går fort, när jag väl sätter mig.
    Jag har snart två svart/vita klara...;-)
    Men, jag tror att grå/beiga blir fina på dig! :-D
    (Egentligen borde jag göra alla regnbågens färger till dig! ;-))

    SvaraRadera