Sidor

torsdag 18 oktober 2012

Dags att bli pigg!

Idag är en "mellandag". En Komma i kapp dag.
Att det regnar är ju självklart. Det gör ju det nuförtiden! ;-)
Att jag inte är helt frisk, hör ju också till.
 
Jag är inte lika förkyld och framförallt gladare idag.
Men pigg, skulle jag inte kalla mig! ;-)
Det märks att kroppen fått gå på högvarv lite för länge.
Man ska ju egentligen lägga sig och sova bort förkylningar. Nu har jag inte gjort det.
 
Då får man bita i det sura. :-)
 
Idag tog jag en sväng till en kompis som öppnat salong. De gör scanningar för att mäta antidoxinantnivån i kroppen och säljer kosttillskott.
Jag hade hyfsat hög nivå, med tanke på senaste veckornas kraxande!
Dock köpte jag inget tillskottt. Jag var lite för snål! ;-)
Men, jag  köpte de här små pillrena.
Lite "renande". Man ska alltså kissa ut slagg. (läs:chokladtårta! ;-))
Och sen ska man bli pigg, glad, vacker och smart!
Det har dom lovat! :-)
 
 
Man får ju tro vad man vill om sånthär. Men, jag ska pröva. För piggare behövar jag definitvt bli!
(Glad, vacker och smart- det är jag ju redan! *SSSSSSSSS*)
 
Jag borde vila..men tja. Huset ser ut som ett bombnedslag och det springer gubbar på taket.
(Inte tomtar på loftet för en gångs skull!)
Jag kan lika gärna städa...
Jag har en massa jobb som borde göras, men idag ska jag bara tänka igenom ur jag ska gå till väga...
Tur att jag tänker lika bra när jag städar som när jag tränar! ;-)
Och någon kalori bränner man väl??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar