Sidor

onsdag 31 oktober 2012

BUU!

Jag måste säga att det är rätt skönt, att vi har lantstället på en plats, där det alltid finns någon när man kommer ut.
Hittils har jag aldrig åkt hit, utan att se att det lyser någonstans eller ryker eld ur en skorsten.
Idag var det riktigt najs! :-)
Jag är inte mörkrädd, någonstans, men...tja, man åker ju verkligen på "the road to nowhere".
Och det är mörkt. Jätte mörkt!
Vi  handlade innan vi åkte ut och det hann börja skymma. Utan gatlysen och massa hus, så känner man sig rätt liten på jorden! ;-)

Så, att grannarna är här och spikar på sitt hus känns bra!
Häromdagen var jag rätt kaxig och tyckte att jag och barnen kunde sova själva en natt, när maken var osäker på om han skulle komma ut i kväll eller inte.
Tur för mig, så vill han helst vara där jag är! :-)
Så, han ansluter snart.
Jag protesterade inte mot att han dyker upp redan i kväll....;-)

Det var tur att vi handlade mat en bara bit ifrån där vi bor, på väg ut till landet.
För, när lilleman skulle hämta ett 3-pack med paprikor, blev det lite jobbigt.
Jag hör honom "mamma! Hjälp!kom!"
Man hade staplat inplastade paprikor lite för högt. Så, när han tog en rätt långt ner, så började hela skiten att glida!!
Så, vi stod där med fyra händer och försökte stoppa raset. Det gick...en stund.
När vi staplat om lite och gick till vagnen, så hörde vi "plopp...plopp...plopplopplopp" och så rasade hela skiten! :-)
Men, då var vi en bit ifrån och tittade helt oskyldigt på varandra och skyndade sen runt hörnet! :-)

Till Lillemans stora glädje hittade han pumpor. Och det kan man ju inte säga nej till.
Det gällde bara att hitta så liten som möjligt.
Speciellt dyrt kilopris är det ju inte, men den minsta vi hittade vägde 4,5 kg!

Barnen ritade och tömde den på innehåll, sen skar jag ut ögon och mun.
Den blev riktigt fin, tycker jag!

 
Och här ute, där det som sagt är bäcksvart, gör den sig riktigt bra! :-)

 
Jag har tänt en lykta på mjölkbordet också, men den känns lite ynklig.


Jag kanske springer på någon större variant vid tillfälle?
Det finns en stor röd, som står på trappan, men...den är ju just det- röd!

 
Och det går ju inte! Eller hur?
Man kanske skulle leta sig till de loppisaffärer jag vet ska finnas i närheten???
 
Man ska ju inte förbanna mörkret, utan i stället tända en lykta, eller två! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar