Sidor

tisdag 2 oktober 2012

Att man aldrig lär sig!

Och jag fortsätter med mitt hostande och rensande.
Synd att hostandet inte rensar min luftrör!

Stor dotter var till doktorn idag och fick Betapred och nåt dundernässpray.
Jag är jäkligt sugen på att stjäla en eller fler tabletter!
Men det är väl bara att fortsätta med hackandet och hostandet ett tag till..

Rensandet går betydligt bättre.
2012/2013 kommer den röda tråden att vara: städa, rensa och släng.
Igår blev det ju ordning på min hemmarbetsplats och mina mailkonton och kalendar.

Idag var det platsen på kontoret som rök.


Jag fyllde både kartongerna och pappersåtervinningen.
Tömde skrivbord och dator.
Drog iväg ett par sista mail och tackade sedan för mig..
Så var den eran över.

Nya äventyr väntar! :-)

Min strulande telefon har lämnats på lagning. Den borde ha skickats in för länge sen, men -jag kan ju inte leva utan telefon i flera dagar! Hur skulle det gå till? ;-)
Så, det fick vänta tills jag fick tag på en att byta till.
Idag fick jag hjälp att byta lur och samtidigt rensa bort allt onödigt, lägga över alla gamla bilder på ett minne, ta bort mail och kalender som inte längre ska användas.
Helt enkelt få en frisk och fräsch lur! :-)

När den andra kommer tillbaks ifrån lagning, ska maken få den och så ska hans skickas in!
För, båda har samma fel!
Jäkla elektronik...
Nackdelen med "smarta" telefoner är ju att det finns massor som kan gå sönder i dom!

Så, det blir fler och fler vrår som är städade hos mig! ;-)

Nu ska det bli intressant att se hur kvällen och natten artar sig.
Vi gjorde nämligen en dundertabbe!
Minime var jätte trött efter maten. Surade och kinkade.
Jag gick ut för att flytta en bil och passade på att lägga i en tvättmaskin.
När jag kom upp, hade hon somnat!
Attans.
Då har man två alternativ.
Väcka henne. Vilket innebär krig. Världskrig som brukar sluta med att hon efter en stund är vaken och sen kommer in i andra andingen och är vaken till 23..
Eller, låta henne sova. Med risk att hon vaknar kl 20 och sen är vaken till 01.
Schansen fanns också att hon faktiskt behövde sova i kapp lite och sover till morgonen.
Liten fisa sover nämligen inte mer, när hon är sjuk.
Tvärsom. Hon sover om möjligt ännu mindre.

Och vad hände? Jo, hon vaknade strax innan 19 och tyckte att hon sovit klart för i kväll.
Tjing! Grattis.
Blir en spännande natt!

Och att jag inte lär mig, är helt otroligt!
Hon får inte vara i närheten av en säng när klockan är 17!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar