Sidor

fredag 12 oktober 2012

Äntligen!

I morse blev jag väckt av Minime. Vid 8 rycket.
Jag fick uttrycklig order om att stå upp! "Ställ dig upp!"
 
Eftersom jag blev kommenderad i säng vid 20:30 igår, för att jag hade sprängande huvudvärk och var hängig, borde ha varit pigg och glad.
Men näe.
Jag var varken dera, faktiskt! ;-)
 
Jag försökte få Minime att lägga sig hos mig en stund, men se det gick inte alls.
Så, jag pallrade mig upp och kokade ett par ägg.
Det är ju fredag, men kändes som lördag! ;-)
 
Och då, när jag var uppe och fixade. Vad gör Minime då?
Jo, hon kryper ner hos sin far!! Och gosas..
Skitunge!
 
Nåja, vi skulle ju packa oss iväg till landet, så det var ju bra att vi var vakna i lagom tid.
Jag drog näsan full med nässpray, svalde en ipren och ett antal koppar kaffe.
Pigg kunde jag ju inte kalla mig, men på benen! ;-)
 
Det var riktigt skönt att åka hemifrån. För det märks att jag kommit hem sent och varit trött på kvällarna.
Huset ser ut som ett mindre bombnedslag!
Dörren till tvättstugan är jag glad att jag bara kunde stänga! ;-)
 
Halvägs ut stannade jag och det två små och gick in på den pytte lilla butiken.
Den är så söt!
Man tror att man åkt långt och inte alls är kvar i Stockholms län! :-)
 
Vid kassan stod små rosbuketter.
Så vackra!
Det går inte att gå ifrån sådana! :-)
Man blir glad ända in i själen!
 
 
Sen susade vi iväg ut.
Det är ganska fina färger, men inte alls så "höstigt" som jag trott..

Och det är precis lika tyst och lungt här ute som jag hoppats på.
Som jag behöver!
Inte ett löv rör sig!
Spegelblankt hav.
*Ahhhh*
 
Efter lunchen tog jag mig ann alla blommor. De har stått sig jätte bra!
Några krukor var mer än blöta, men i övrigt var det rätt fint.


Man kan se att Råddjuren haft fest!
Det ser ut som att någon klippt rosorna med en jätte vass sekatör! :-)
Men de har inte tagti något i markhöjd, så då gör det ju inget.
De flesta rosor är ju planterade för att bli höga! ;-)

En del blommor åkte på komposten.
Några planterades om och får stå ute ett tag till.


Och några fick flytta in.
Det är ju rätt svalt här under vintern, så jag hoppas att pellarna ska stå sig utan att frysa ihjäl! ;-)


Humlen blommar så fint!
Jag älskar verkligen humle. Att den växer så snabbt, är grön och fin.


Och den är vacker när den "blommar" också.
 
Det har varit varmt i lufen idag och vi har hunnit med massor innan det började skymma.
Det är höst, men ändå inte kallt.


Jag fick min leverans av doftljus igår och tände några i kväll.
Ska bl intressant att se hur länge dom brinner mot det vanliga.
Tyvärr, så känner jag knapt någon doft, pga att näsan är full av annat! :-(
Men, lilleman tyckte att de doftade gott! ;-)

 
Nu ska jag snart tända utelyktorna...
 
 
Och sen sätta mig i soffan med ett glas vin och njuta av kvällen!
 
I morgon ska det släpas ris, eldas och alla utemöbler ska vinterförvaras.
 
Jag hoppas hinna smyga iväg och fotografera lite också! :-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar