Sidor

fredag 28 september 2012

Vissa dagar är tyngre än andra...

Idag är det en märklig fredag.
En, inte så glad fredag.

Alla dagar är inte roliga eller soliga. Vissa dagar regnar det både bokstavligt och inombords.
Idag är den sån.
Det är inte kul jämt.

Även, om man hunnit vänja sig vid tanken. Förbannat den, surat över den, ältat den och sen accepterat den.
Önskat att det var annorlunda.
Undrat om man kunnat gjort annorlunda. Konstaterat att så var inte fallet.
Bitit i det sura äpplet och konstaterat att livet måste ta nya vändningar.

Livet är som livet är. Ibland upp och ibland ner. Ibland sött och ibland surt.
Tråkigt och ledsamt.

Idag kom det i kapp.
Det som är oundvikligt, blev idag så praktiskt påtagligt.

Idag åkte jag till kontoret och åt lunch och fikade. Tog farväl av kollegor som jobbade sista dagen idag.
Vissa, kommer att försvinna ur mitt liv, troligen.
Vissa, kommer jag att hålla kontakten med, förhoppningsvis.

I japan (tror jag, kan ha fel, men det är i alla fall Asien) finns inget ord för "kris"
Man använder i stället "förändring".
Och det är så.
Efter regn kommer sol. Runt hörnet väntar nya äventyr.
Det man inte förstår idag, kanske "make sense" längre fram.

Det här hjärtat fick jag idag med ordet "ha det på ditt skrivbord, så att du inte glömmer bort mig"

Jag lovar!
Jag kommer aldrig att glömma dig! :-)
Jag är övertygad om att vi ses igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar