Sidor

torsdag 20 september 2012

Trötter...

Sitter och gäspar käkarna ur led.
I kväll ska jag lägga mig tidigt. Kanske....
Just NU är jag trött..
Men man vet aldrig sen, framåt midnatt! ;-)

Morgonen var löjligt seg. Barnen var pigga och glada, turligt nog.
Ögonen hängde i frukosten för mig.
"Att göra" litstan lång och jag fick liksom ingen fart...

Förkylningen rätt ok, så jag bestämde mig för att det var slut på latandet..Jag insåg att om jag skulle få ändan ur och få igång tankeverksamheten så krävdes det lite hederligt svettande!

Så, på med skor och ner i gymmet. Jag tog en 20 minuters power walk och sen sprang jag sista 10 minuterna.
Det gick jätte bra och förkylningen var som försvunnen!
Lite rump och mag träning blev det med.
Jätte nöjd var jag!
Och det märktes på magövningarn att det gått en vecka sen sista tillfället. Helt galet!
Men, flåset var det inget fel på! :-)
Kände mig hur hurtig som helst!

Sen gick det jätte bra att beta av den långa listan med! :-)
Helt klart tänker man bättre när man rör på sig!

Jag drog iväg på en massa ärenden. Hit och dit, fram och tillbaks.
Sen hem och Maila, fixa.
Och hann precis med det jag måste få gjort idag.
Najs!

När jag hämtade sonen på skolan, fick vi leta en stund. Han var som försvunnen..
Efter en stund hittade fröken honom, bakom ett skjul.
Med flera tjejer! :-)
Hm...pappas pojke! ;-)
Det är en fröjd att hämta honom, för de har så kul!
Han lär sig massor, varje dag.

Det är en bra höst, för alla barnen, vilket är skönt.
Ibland kan det vara rörigt på alla fronter, men nu är alla fyra på en bra "plats".

Stor son har fått jobb, men varit på flera intervjuer till den här veckan. Troligen blir det en utlandstripp så småningom.
Dottern trivs enormt bra på gymnasiet och har massor att berätta när hon kommer hem!
Stor skillnad ifrån högstadiet! Men, som hon konstaterade "där hände ju inget!" ;-)

Nu och ska sjunka ner i soffan med min stickning, som jag köpte mer garn till idag...
Eller, först ropar ju diskmaskinen på mig som ska både tömmas och fyllas, köket ska röjas, en tvättmaskin ska i tumlaren och en vikas. Morgondagens kläder ska hängas fram och barn ska badas...

Men sen! Då ska jag sjunka ner i soffan! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar