Sidor

måndag 24 september 2012

Träningssugen......

Nu börjar det ofrivilliga träningsstopet bli träligt...
Jag blir lite grinig(are? ;-)) när jag inte tränar..

Ja, jag har tränat lite lätt ett par gånger, men det var ju inte "på riktigt"...Svettigt, ja, men inte tungt..
Samtidigt är det ju tur, att jag hunnit ha en ganska intensiv träningsperiod innan förkylningen slog till.
Vanligtvis brukar det ju hända efter dag 2! ;-)

Jag känner mig "frisk" nu, men känner hur det sliter och drar i luftrören och med tanke på hur andra familjemedlemmar låter, så vågar jag mig inte på något pass idag...
Jag måste vara på benen i morgon.
Men, i morgon kväll..då....;-) Sen kan det bära eller brista! ;-)

Det är så lätt hänt att man trampar snett på den smala vägen, när träningen haltar.
Jag slängde skålen med Polly idag, efter att sockertanden fått mig att inte bara ta en, utan två, och tre och fem!!
Bläh!
Sen åkte jag och handlade och köpte nytt godis...

 
Jag är helt galen i tomater! Små, runda, gula och röda...Mums!! :-)

Olga la upp en bra grej idag på fejjan..

"Fallit av vagnen (igen?), här är tipsen som kan hjälpa dig att komma tillbaka:
1. börja redan nu, på en gång- utan att vänta till imorgon eller middagen
2.drick mycket vatten, för att bli av med extra vätska i kroppen
3. planera varenda måltid som om det varit ditt jobb
4. undvik att "gottgöra" genom att hoppa måltiderna
5. undvik att ta igen med en massa träning. Gör det som du ahr bestämt dig för idag. Inte ta flera dagars förlorad träning. Du kommer aldrig ikapp, tro mig.
6. påmin dig själv om hur du mådde när du åt bra och tränade bra. Inse att du har kommit långt!
7. rör på dig, svettas!
8. låt inte en dålig vecka bli en dålig månad!
9. grönsaker är dina vänner
10. upprepa detta imorgon!"


Ofta blir det inte bara en dag/kväll man trampar snett utan det går flera dagar eller kilon! :-)

Nu går ju fler och fler brallor på (vilket är lite märkligt, för vågen står still!) Men, ju längre bak i garderoben jag kommer, så hittar jag ju fler jeans...som inte går på! ;-)
Motivering om något! :-)

Nu är det dags att ta tag i den eviga tvätthögen och packa matsäck till morgondagens OS i skolan..
Blir inga pankisar här inte, närå, här ska ungen ha tunnbrödsrulle med Skagenröra! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar