Sidor

fredag 21 september 2012

Så blev det då...

Men, i mitt huvud är det typ onsdag...eller möjligen torsdag.
Vete fasen hur jag blivit såhär dagvill??
Tur att jag har en kalender som piper en kvart innan bokade grejer! ;-)

Idag har jag en inbokad lunch, med god mat och trevligt sällskap. DET får jag inte missa, för att jag tror att det är torsdag! ;-)

Jag var nästan lika trött i morse...Gick jag och la mig tidigare i går då?
Nähe!
Men....ungarna slockande utan större bråk. (Men, det är lite lattjo att dom går i skift där, som med så mycket annat! När minime, kryper i säng utan krig, då sitter 6 åringen och surar. "Men, jag har ju inte hunnit..!!" )
Sen, började ju "mitt" program! Sverige Bakar! Åh....  Det är som med Leila bakar! Man sitter som klistrad och dreglar..
Sen vet man ju, att skulle man baka som hon, så borde man ha en 12 barn till, annars fick man stora problem med brallorna, igen!
Men, det är mysigt att titta på...
Och -så hade jag ju köpt mer garn, så jag fortsatte med mitt lilla stickprojekt. Vips, så var ju klockan jätte mycket!!
Och då blir jag också sådär. "Men, jag har ju inte hunnit!!"...
Sen, har maken varit lite taskig och hittat en korsordsapp till min tabb.(?!?)
Så, man bara klickar fram ett nytt korsord när man gjort ett och då ska man ju bara "göra ett till"...
Och vips...
Jag är hopplös!

Hopplös är jag som bekant också med att förlägga saker!
Igår fick jag snällt skriva om 6 åringens läxa, som han skulle ha med sig idag. För, den jag redan skrivit kunde jag inte hitta!
Mitt stora problem är nog det som 6åringen konstaterat för länge sen.
Pappa och vi har varsitt rum, hela huset är mammas!....hm....;-)

Nåja, det var hyffsat lätt att krypa ur sängen, för solen sken!

Och jag var ju pigg ända tills jag tittade ut...och sen vände ögat till termometern.

+3!
Brrr..
Så, nu kan jag inte skjuta på det längre...
Vi är snart där.

Dags att leta fram lite varmare jackor, vantar och mössor.
Känns som att det kommer att bli kallt tidigare än förra året...

Jag tvivlar på att jag hittar det här i min trädgård denna höst!

 
November 2011!!




Det blidde ju inget Casa Plupp i helgen.
Jag deppade över det en stund, men, nu känns det bra.
Det blir en massa pyssel här hemma i helgen i stället. Ingen stress, som det annars hade blivit.

Ibland måste man låta förnuftet styra och inte hjärtat och längtan! ;-)

I kväll äter bara jag och barnen hemma. Vi slår nog till med Fajitas och ett glas rött, tror jag minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar