Sidor

torsdag 27 september 2012

Måndag hela veckan...

Ja i morse kändes det precis som i filmen.... Alla morgnar är likadana, så man har svårt att veta om det är en ny dag eller inte! ;-)
 
 
Man är löjligt trött (självförvållat. Gå och lägg dig, mämniska!!)
Barn väcks. Frukosttjatet är i gång.
Det hostas och snoras.
Det vabbas.
*suck*
 
Men -idag skiner solen, vilket gör det hela bra mycket lättare! :-)
Morgonpromenaden till skolan var riktigt skön..
 
Sen, blir det en sånhär dag då..eftersom att vi ändå går hemma och drar.
Evighetsjobben...

 
 
Städa, plocka, torka golv.
Och precis när jag är klar, välter en viss person ut en hel tallrik med "loops" som fastnar på det fuktiga golvet och jag får börja om! Yey!



Jag gillar iofs att städa.
Men. När man har hyfsat små barn, så tar det liksom inte slut.
Det är ett evigt plock och när man är klar, får man börja om.

Jag mins för lääääänge sen, när jag städade varje torsdagkväll och sen var det rent och fint en hel vecka! :-)
Det är 19 år sedan!
Och, man hade tvätt tid en gång i veckan! En tvätt och vikdag/kväll..
Ha..nu snurrar en tvätt om dagen, minst.
Och ett par tvättkorgar med "ska vikas" och "är vikta, ska in i skåp" står alltid någonstans.

Nåja, det kommer väl den dagen när jag är tillbaks där, antar jag.
Men, då lär jag ha minst ett barn som är i samma hamstersnurra och då lär jag ju åka dit och fixa deras tvätt! ;-)
(kanske, om jag inte ligger och jäser på mallis! Man har ju sett programmet "costa del sol"! :-))) )

Lite surt är det att det inte blev någon kontorsdag den här veckan.
Det hade varit najs, nu när vi är på sluttampen.

Så i morgon, blir det en sväng in, hur förkylt det än är, så att jag kan säga hejdå till de kollegor som jobbar sista dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar