Sidor

lördag 29 september 2012

Man vet aldrig var man vaknar....

Lite mörbultad i dag.
Träningsvärk! Underbart. Det har vandrat lite hit och dit i kroppen, vilket betyder att jag hittade rätt många muskler, som fick jobba lite! :-)

Sen, har jag inte sovit i min säng, och det blir man också lite mör av!

Minime, var ju med på kontoret igår. Det var kul. Det finns en låååång korridor att springa i och en massa människor att skrämma!
"Han blev jätte rädd för mig mamma!"...Jodå. Men kanske inte riktigt på det sätt som hon trodde! ;-)
Nåja, när vi åkte hem, slocknade hon på rot!
Hm..Jag visste redan då att det var dumt.
Men, jag skulle hämta på skolan och sen åka och lämna ett stycke make  på verkstan, för att hämta sin bil.
Så, hon fick sova.
Det blev väl ca en timme.
Det straffade sig big time igår kväll!
Ungen ville inte sova för allt smör i småland!
Tillslut efter att ha prövat allt i vår repertoar, så konstaterade jag att jag går och lägger mig nu. Gör vad du vill!
Då var klockan 23:30!

Kl 02 vaknade jag av att det la sig en hostande långbent kille i min säng!
Han har en irriterande, torr rethosta.
*host, host, host*.....*host, host, host*....
Jag tittade i taket en stund, innan jag smet iväg och la mig i hans säng! :-)
Tur att han har en mjuk och skön säng! :-)

Klockan 8 tittade han in i sitt rum och utbrast "varför sover DU i MIN säng????"
:-)

Sen fortsatte morgonen som de flesta lördagmorgnar.


Äggmacka! :-) Och en stooor latte! :-)
Då är det helg!
 
Inget hostande barn har feber, så vi struntar i hostandet och åker på Bio!
Jag har längtat tills de blir så stora att dom kan gå på bio!
Sitta still och njuta av film, som film ska ses!
("Sitta still" återstår att se...)
Funkar det, så blir det mycket bio framöver.
 
Idag ska vi titta på den här figuren, är det tänkt.

 
 
 
Sen, har jag lovat Minime att vi ska baka bullar. Jag ska vara den där perfekta modern och låta dom baka! ;-)
Och sanera köket efteråt...

Och snabbt som attan lägga dom i frysen, så att jag inte äter dom! :-)

1 kommentar:

  1. Hehee, det går att käka frysta bullar! Det lärde jag mig av en Viktväktarkonsulent!! Snacka dom tjänar pengar på folks övervikt! Kunde berätta massor om dom. Har nämligen jobbat som konsulent ett år själv efter att jag nått min målvikt. Och när jag slutade så gick vikten bara upp, upp, UPP! Dom håller greppet om en!

    SvaraRadera