Sidor

torsdag 13 september 2012

Man får vara lite påhittig....

Jag har kommit en bit påväg med mitt lilla stickexperiment...
Tyvärr hittade jag ingen rundsticka som var så pass grov, men jag visste att det skulle bli tungt när jag kommit en bit.
Och det blev det! Jag får sjukt ont i höger axel om jag stickar för tunga grejer..
Men, jag kom på lösningen!


Jag stickar på tre stickor! :-)
Går bra det med!

Det är inte så mycket kvar nu..jag hoppas att det blir så som jag tänkt... man vet aldrig! ;-)
Jag hittade en grov virknål, som ska få fixa till detaljerna jag vill ha!

Idag när jag var en sväng på Kapp Ahl, fick jag jätte mycket inspiration! Det "är" stickat i år!
Men mycket saker, som handledsvärmare, sjalar och halsdukar kan jag göra själv!
Det är grovt garn som gäller..
Och, jag har hittat en "ny" garnaffär som jag måste botanisera i snart!

Jag vill så mycket...och dygnet har så få timmar! Kanske dags att skrapa trisslotterna som ligger och väntar?? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar