Sidor

fredag 21 september 2012

Fredags Gräsänka...

I kväll är jag home alone...
Eller inte...Huset är fullt av barn! :-) Ovanligt att alla är hemma samtidigt och jätte mysigt!
Det blir så varmt om hjärtat när alla sitter runt matbordet och pratar om dagen som varit..

Jag unnade mig ett glas rött. (Märkligt att bilden lutar, för jag har ännu inte druckit nåt! ;-) )

 
Jätte gott vin! Kan rekomenderas!
Och- till varje glas vin, bör man dricka vatten. Limevatten är såå gott!

 
Fajitas blev det idag. Med hemlagad Guakamole. Jag har vant mig och tycker nu att den är riktigt god!
Den köpta skulle jag kunna äta med sked direkt ur burken! Vilket indikerar på att den innehåller väldigt lite Avocado och massor med socker! :-)
 
 
Efter maten, drog vi igång höstens första brasa! Det duggrengar och är lite allmänt ruggigt. Så najs att höra hur det knastrar och knäpper! :-)

 
Jag tände en del ljus, när vi ändå var i farten!
Det är så mysigt nu när det går att ha tända ljus. Det har ju varit hel omöjligt under flera småbarnsår.

 
Jag älskar ljuslyktor av alla de slag, skulle kunna ha mängder! Tänder alltid många ute med under höst och vinter..
Jag är troligen inte ensam om det! ;-)


 
Och är det doft på ljusen blir jag alldeles lycklig! :-)

 
Jag märkte att förrådet sinat, så jag måste ta en IKEA tur snart! Vem hade kunnat tro det?? ;-)

 
Jag sprang på denna påse idag. Polly Charter! ;-) Jag älskar Polly...
Köpte det som "fredagsmys" till barnen. Ska pröva och se om jag kan ha dom hemma utan att äta! (man måste ju utmana sig lite! ;-) )

 
Jag tog en kopp kaffe och tre sådandäringa, med cocos. Hela 6 gram Polly! ;-)
Var det gott? Jo, första. Sen var det bara sött och äckligt!

 
Så, nu är jag där igen så att jag kan ta EN bit och vara nöjd! Yey!
Det är ju dit man måste komma, för att kunna ha en vettig vardag!

 
Såhär långt har jag kommit på mitt projekt. Få se om jag blir nöjd, eller om jag bara river upp allt och börjar om?? ;-)

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att du snart ska få gå på ljusparty! Har du någon kompis som vill haka på så plocka med henne.

    SvaraRadera
  2. Ja visst! då slipper jag Ikea! ;-)

    SvaraRadera